اجتماعیکرمانشاه

طرح برای توسعه و رونق اقتصادی و اشتغال در استان کرمانشاه تصویب شد/ اولویت دولت سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال پایدار در کرمانشاه‌ است/ قرارگاه اشتغال کرمانشاه احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌فعال استان را با جدیت دنبال کند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ماد ، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در پایان بیست‌و‌هشتمین سفر استانی دولت که به مقصد استان کرمانشاه انجام شد، در نشستی با خبرنگاران به تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر و برنامه‌‌های دولت برای رشد استان پرداخت و گفت: جمع خونگرم مردم کرمانشاه بسیار برای بنده، سفر دلنشینی را رقم زد و علاقه‌مند بودم بیشتر با مردم و دغدغه‌های آنها آشنا شوم.

رئیس جمهور افزود: در مجموعه بازدیدها و نشست‌های انجام شده، معلوم شد که محوری‌ترین مشکل استان بیکاری است که باید از طریق ایجاد اشتغال پایدار حل شود و بیشترین اعتبارات به این موضوع اختصاص می‌یابد.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: ۱۱ طرح برای این منظور تصویب شد تا اعتبارات تخصیص یافته برای ایجاد شغل که دغدغه جدی مردم و دولت است، نگرانی‌ها را برطرف کند.

رئیس‌ جمهور اقدام دیگر دولت در سفر به کرمانشاه‌ را تخصیص اعتبار برای طرح‌های زیربنایی عنوان کرد و گفت: راه‌های مواصلاتی استان بسیار مهم است، این راه‌ها از طریق ترانزیت می‌تواند به استان برای صادرات و ارتباطات با کشورهای مجاور مرکزیت دهد و برای این مهم باید جاده‌ها ایمن و قابل استفاده باشد.

آیت‌الله رئیسی موضوع سوم مهم در استان را کشاورزی برشمرد و با بیان‌ اینکه استان کرمانشاه قطب کشاورزی است، اظهار داشت: ۹۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی، استان را به قطب کشاورزی تبدیل کرده و باید به کشاورزی قراردادی و تضمین خرید محصولات توجه شود.

رئیس جمهور ادامه داد: صنایع تبدیلی هم باید مورد توجه قرار گیرد. عدم وجود این صنایع خام فروشی به وجود آورده و مشکلاتی ایجاد می‌کند و ارزش افزوده‌ای برای استان و کشاورزی ندارد.

دکتر رئیسی بخش دیگر اعتبارات تخصیص یافته به کرمانشاه را در حوزه بهداشت و درمان اعلام کرد و گفت: مجموعاً ۲۰۰ طرح برای توسعه استان به تصویب رسید که باید هم از سوی معاون اجرایی رئیس جمهور و هم استاندار و هم اصحاب رسانه به‌طور جدی پیگیری شود.

آیت‌الله رئیسی سرمایه‌‌گذاری در استان کرمانشاه را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی می‌تواند موجب توسعه شود.

رئیس جمهور گفت: امسال رشد اقتصادی ۸ درصدی را هدف‌گذاری کردیم که با توجه به ظرفیت‌های کشور، قابل دستیابی است.

دکتر رئیسی افزود: قبل از این دولت میزان رشد اقتصادی چهاردهم یک درصد بود که در پایان سال ۱۴۰۰ به حدود ۵ درصد رسید و در صورت مدیریت و کنترل نقدینگی و پایه پولی می‌توان این روند افزایشی را استمرار بخشید.

رئیس جمهور، مهار تورم را از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: هم رشد نقدینگی و هم پایه پولی قابل کنترل هستند و تصمیم ما، منضبط‌ کردن‌ دولت است.

رئیس جمهور اظهار داشت: با سختی‌هایی مواجه هستیم اما تصمیم گرفتیم دولت منضبط باشد و اگر نظام بانکی کشور هم منضبط شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

دکتر رئیسی ادامه داد: از محورهای مورد تصویب دیگر در مصوبات سفر استانی، آب شرب برای شهرستان‌‌های استان و تکمیل ۵ سد و تصفیه‌خانه‌های ناقص است.

رئیس جمهور گفت: در حوزه راه و شهرسازی هم تکمیل بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و تعریض و رفع نقص جاده‌ها برای جلوگیری از تصادفات در دستور کار است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مردم ایران اهل سفر هستند و باید مسیرهای سفر امن شوند، گفت: از اولویت‌های دولت اصلاح جاده‌های حادثه‌خیز است.

رئیس جمهور در حوزه فرهنگی و آموزشی نیز تکمیل، نوسازی و احداث مدارس جدید را اولویت دولت دانست و گفت: مدارس کانکسی باید به مدارس ساختمانی مناسب تبدیل شود و خوابگاه‌های دانشجویی هم باید تکمیل شوند.

دکتر رئیسی همچنین تکمیل و تجهیز بیمارستان‌های طالقانی و اسلام آباد و دالاهو را از دیگر مصوبات دولت در سفر به استان کرمانشاه عنوان کرد.

رئیس جمهور، مسأله اشتغال را محوری‌ترین موضوع در استان کرمانشاه دانست و گفت: تأکید کردم که با همت مسئولان استان‌ و همکاری خودم مردم و جوانان عزیز، باید خانواده‌ها و به ویژه تحصیلکرده‌ها از نگرانی خارج شوند. در همین راستا تصمیم گرفته شد قرارگاه اشتغال زیر نظر معاونت اجرایی رئیس جمهور تشکیل و فعال شود که مأموریت آن رفع بیکاری است.

دکتر رئیسی ادامه داد: اولویت کاری دولت فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل و رفع برخی مشکلات اداری و مالی این واحدهاست و از زیرساخت‌های موجود باید رفع مشکل شود.

آیت‌الله رئیسی درباره پروژه راه‌آهن غرب کشور هم گفت: ضرورت این پروژه مورد تأیید دولت است که می‌تواند در رونق تجارت و حمل و نقل زائران موثر باشد. این موضوع هم جز مصوبات سفر است و سعی می‌کنیم اعتبارات را از طرق مختلف تأمین کنیم. از آنجا که نیازهای مالی این طرح بالا است، منابع لازم باید از چند طریق تأمین شود و اتمام آن در گرو تامین اعتبار است.

رئیس جمهور در پایان با قدردانی از اصحاب رسانه، از آنها خواست که اجرای مصوبات سفر را پیگیری کنند و تصریح کرد: دولت تلاش می‌کند تا پروژه‌های نیمه‌تمام زودتر تمام شوند و در پی افتتاح‌های جدید و مراسم‌های تشریفاتی نیستیم بلکه دنبال باز‌ کردن گره از کار مردم هستیم. پیگیری‌های رسانه‌ها برای اجرا و اتمام طرح‌ها مایه اطمینان دولت است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا