سیاسی

مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه و دبیر کارگروه نجات دریاچه ارومیه تعیین شد

به گزارش پایگاه خبری ماد ، هیات وزیران در جلسه صبح روز چهارشنبه خود به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه و دبیر کارگروه نجات دریاچه ارومیه را تعیین کرد.

با توجه به نحوه تعامل وزارت نیرو و جهاد کشاورزی درخصوص اصلاح کشت حوزه آبریز دریاچه ارومیه و راهکارهای پیشنهادی ازجمله فعال سازی مجدد کارگروه احیای دریاچه ارومیه و واگذاری مسئولیت آن به فردی متخصص دارای اختیارات مشخص و تعیین تکلیف انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه، استاندار آذربایجان غربی از سوی هیأت وزیران به عنوان مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه و دبیر کارگروه نجات دریاچه ارومیه تعیین شد.

 

پرداخت حق عضویت و معوقات ایران در سازمان ها و مجامع بین المللی در سال ۱۴۰۱

به منظور حفظ حق رأی در سازمان های مهم یا اعاده حق رأی های از دست رفته دولت جمهوری اسلامی ایران، هیأت وزیران ضمن موافقت با تأمین حق عضویت های سال ۱۴۰۱ (سال ۲۰۲۲) به همراه معوقه های سازمان های بین المللی اولویت دار از محل منابع بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به وزارت امور خارجه دستور داد ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور، ساز وکار پرداخت مبالغ مربوط را نهایی و به معاونت حقوقی رییس جمهور اعلام نماید تا پس از هماهنگی مذکور، تسهیل‏گری لازم را برای پرداخت مبالغ مندرج در این مصوبه به عمل آورد.

 

آیین نامه اجرایی استقرار چرخه بهره وری در دستگاه های اجرایی کشور اصلاح شد

هیأت وزیران به منظور تأمین نظر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و رفع ایراد وارده درخصوص آیین نامه اجرایی استقرار چرخه بهره وری در دستگاه های اجرایی کشور، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح آیین نامه مذکور موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، بانک ها و بیمه های دولتی از شمول شرکت های دولتی موضوع این آیین نامه مستثنی نیستند.

 

اصلاح مصوبه اختصاص تسهیلات برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی دام و طیور کشور

 

دولت به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی و رفع مغایرت قانونی موجود در مصوبه مربوط به اختصاص تسهیلات برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی دام و طیور کشور، آن را اصلاح کرد.

 

بر این اساس، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است مابه التفاوت سود تسهیلات موضوع این تصویب نامه تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار را در سررسید از محل اعتبارات مصوب پرداخت نماید.

 

دولت مصوبه تخصیص سوخت یارانه ای به کشتی ها، شناورها و قایق های تفریحی و مسافری دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی را اصلاح کرد

دولت با هدف تأمین نظر مجلس شورای اسلامی و رفع مغایرت قانونی در مصوبه مربوط به تخصیص سوخت یارانه ای به کشتی ها، شناورها و قایق های تفریحی و مسافری دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با اصلاح آن موافقت کرد.

 

به موجب اصلاح مصوبه فوق، وزارت نفت مکلف است تخصیص سوخت یارانه ای به کشتی ها، شناورها و قایق های تفریحی و مسافری دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در مسیرهای داخلی و بین المللی از مبدا یا به مقصد بنادر ایران در خلیج فارس و دریای عمان تردد می نمایند را بدون در نظر گرفتن پرچم آنها به نسبت ۸۰ درصد یارانه ای و ۲۰ درصد نرخ خدمات سوخت رسانی به کشتی‏ها (بانکرینک) محاسبه نماید.

 

موافقت با اصلاح مصوبه ساماندهی استقرار شهرک ها و واحدهای صنعتی و معدنی دارای پروانه بهره برداری در محدوده ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران

 

هیأت وزیران در راستای تأمین نظر مجلس شورای اسلامی و رفع ایراد وارده در خصوص مصوبه ساماندهی استقرار شهرک ها و واحدهای صنعتی و معدنی دارای پروانه بهره برداری در محدوده ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح مصوبه یاد شده موافقت کرد.

 

بر این اساس، درصورت عدم پرداخت عوارض موضوع این مصوبه در مهلت مقرر، مراجع ذی ربط با رعایت مفاد ماده (۱۰) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، نسبت به ابطال جواز یا پروانه تأسیس، تعطیلی و پلمب واحد صنفی یا صنعتی اقدام خواهند نمود.

 

آیین نامه اجرایی مربوط به مالیات سالانه خودروهای سواری و وانت دو کابین

با تصویب هیأت وزیران و به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی مربوط به مالیات سالانه خودروهای سواری و وانت دوکابین اصلاح شد.

 

به موجب اصلاحیه مذکور، شرط زمانی مقرر در این آیین نامه برای تعیین دارایی های اشخاص مشمول و ارزش آنها توسط سازمان امور مالیاتی کشور و نیز معافیت این اشخاص از پرداخت مالیات در صورت عدم اطلاع رسانی میزان مالیات موضوع این آیین نامه در موعد مقرر، حذف گردید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا