اجتماعیکرمانشاه

شکوه همدلي کرمانشاهيان مقيم تهران براي توسعه و پيشرفت کرمانشاه


به گزارش پایگاه خبری ماد ، در اين نشست صميمانه که به برکت ايام غدير و عيد سعيد ولايت و با هدف همدلي، وحدت و هم انديشي دلسوزان کرمانشاهي و با حضور بيش از 100نفر از چهره هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي، ورزشي، علمي و مديران باسابقه و تواناي کرمانشاهي و همچنين فرماندهان و يادگاران کرمانشاهي دفاع مقدس برگزارشد بهمن اميري مقدم استاندار کرمانشاه در سخناني با تبريک عيد سعيد غدير خم عيد ولايت و امامت گفت: عيد غدير علاوه بر عيد امامت و ولايت عيد اخوت و برادري و همدلي است و همه ما مکلفيم امروز که فرصت خدمتگذاري در هرسنگري داريم با اخوت، برادري، همدلي وهم افزايي در جهت رشد و پيشرفت بخش هاي مختلف از جمله شهر و ديار خود بکوشيم و از کوچترين فرصت براي خدمت به مردم وفادار، مومن و انقلابي کرمانشاه استفاده کنيم.

استاندار کرمانشاه تاکيد کرد: مردم کرمانشاه مردمي بزرگ، با روحيه قهرماني، منش پهلواني، شجاعت، مقاوم و محب اهل بيت عليه السلام به ويژه حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) هستند که همواره در تاريخ زبانزد مردم بوده و هستند اما متاسفانه در طول ساليان متمادي به اين ظرفيت ها و توانمندي ها توجه جدي و کافي نشده و امروز در بخش هاي مختلف دچار مشکلات اساسي و جدي هستيم اما اين مشکلات حل شدني است و با کار جهادي و هوشمندانه و همدلي قابل حل هستند.

وي افزود: کرمانشاه امروز در برخي حوزه ها زخم و جراحت برداشته و اما مشکل لاينحل ندارد بلکه نيازمند دلسوزي، همدلي و البته کارشبانه روزي و لاينقطع است و گام اول و مهم و اساسي اين است که کرمانشاه را بد معرفي نکنيم. در همه جاي کشور مشکلات، معضلات اجتماعي و مسائل وجود دارد اما گفتن مدام آن کاري از پيش نمي برد بلکه بايد براي آن چاره انديشي کرد و به فکر حل کردن آن بود و الا مدام از گرفتاري و مصيبت و معضل سخن بگويم و درد دل کنيم هم روحيه مان آسيب مي بيند هم درد درمان نمي شود.

رئيس شوراي توسعه استان کرمانشاه ادامه داد: هرکس کرمانشاه را بد معرفي کند دلسوز کرمانشاه نيست و بيان کج سليقه مسائل و مشکلات استان و تکرار مستمر و مکرر آن ملال آور و سبب فراري دادن سرمايه گذاران و فعالان بخش هاي مختلف ازجمله فعالان اقتصادي است. بيش از 50سال است کرمانشاه با معضل بيکاري دست به گريبان است و همواره اين رنج را به دوش مي کشد.

اميري مقدم با اشاره به دستورات اکيد رياست جمهوري در زمان انتصاب ايشان و همچنين در سفر استاني به کرمانشاه گفت: هم دستور رياست جمهوري هم اولويت برنامه هاي بنده اشتغال و رفع معضل بيکاري است و هرمديري در اين حوزه کم کاري کند علاوه بر اينکه به مردم جفا کرده، در استان جايي ندارد و نمونه هاي برخورد با چنين افرادي را در استان شاهد بوديد. اما همه براي حصول به اين نتيجه بايد دست به دست هم داده و همدل شويم و اجازه ندهيم کسي پشت سر استان کرمانشاه و مردم آن بد بگويد و بد عمل کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: متاسفانه سالهاست در کرمانشاه توي سر و کله هم مي زنيم و همديگر را تخريب مي کنيم اما استان هاي ديگر مشغول رشد و توسعه هستند و اشتغال و صنعت و معدن و کشاورزي و توليد آنان رشد فزاينده اي يافته اما ما در استان در کدام بخش رشد کرده ايم. تفاوت الان با 20سال پيش استان در چه چيزي است در کدام بخش ها رشد کرده ايم، در شهر و استان چه کار بزرگي انجام شده و نگاه جزيره اي و غير هم افزا يا بخشي نگري استان را چقدر عقب نگهداشته است.

وي افزود: من اشک هاي آن جوان بيکار در حضور رئيس جمهور براي شغل خودش و هم سن و سالانش را از ياد نمي برم و در برابر وي و همه جوانان شهر و ديارم مسئول هستم و در اين راه شبانه روز وظيفه خدمت بي منت داريم و هيچ چيز برايم جز رضايت خدا و خدمت به مردم مهم نيست. خدا را شاهد مي گيرم براي استانداري نه به کسي رو انداختم نه تلاشي کردم، اما زماني که تکليف شد عزيزي گفت چرا گرفته اي و خوشحال نيستي گفتم والله نه چون از امروز حق الناس دست کم دوميليون نفر گردن من مي افتد و خداکند در اين ميدان سربلند باشيم و خدمتي انجام دهيم که مشکلات استان حل شود و به لطف خدا و حضرت رضا(ع) اميد دارم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: من با هيچکس مشکلي ندارم و همه را حلال مي کنم چون دنبال خدمت هستم و استانداري يا هر مسئوليتي را براي خود شاني قائل نيستم و شان خدمت گذاري مردم را بالاتر از همه چيز مي دانم اما انصافا” شما اين حجم هجمه به بهانه يک موضوع تقطيع شده ولو تپق يا حتي اشتباه را ببينيد کجاها ضريب دادند از اصلاح طلب گرفته تا اصولگرا و شبکه هاي ماهواره اي و منافقين و سلطنت طلبان و رسانه هاي دشمن همه و همه پاي کار آمدند که چه شده مثلا” فلان جمله جابه جا شده…

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تقدير از حضور همشهريان و فعالان بخش هاي مختلف در اين جلسه به مصوبات سفر رياست جمهوري به استان اشاره کرد و گفت: سفر رياست جمهوري به استان بسيار خوب و عالي برگزار شد و دولت 33هزار ميليارد تومان براي کرمانشاه منابع گذاشتند، 17 هزار ميليارد تومان اعتبار عمراني، 3هزار ميليارد تومان در بخش کشاورزي و 2100ميليارد تومان فضاي آموزشي و… که اميدواريم در بازه زماني مشخص با بهره برداري از آنها علاوه بر ايجاد اشتغال پايدار، توسعه استان هموار شود.

اميري مقدم براي مصوبات سفر حداقل سه ماه کارکارشناسي در لايه هاي مختلف مديران استاني و کشوري انجام شد و هرآنچه مي خواستيم دولت همراهي کرد و بحمدالله تصويب شد.

وي در پايان با اشاره به تداوم اين جلسات با گروه ها و افراد موثر ديگر کرمانشاهي در تهران و ساير نقاط کشور گفت” چاره اي جز کار جهادي و شبانه روزي نداريم و انشاء الله با حمايت و همراهي شما عزيزان و چهره ها و شخصيت هاي مختلف ديگر کرمانشاه اعم ازاينکه در استان باشند ياد در تهران و استان هاي ديگر، مسير توسعه و رشد استان را هموار خواهيم کرد.

در اين مراسم جمعي از کرمانشاهيان مقيم مرکز نيز در گفتگو با استاندار راه هاي کمک به توسعه استان را بررسي و بر همکاري و همراهي با مديريت ارشد استان تاکيد کردند و مقرر شد اين نشست طي ماه هاي آتي با گروه ها و شخصيت ها و چهره هاي ديگر استمرار يابد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا