اجتماعی

کمبود آمبولانس و نیرو، چالش‌های جدی اورژانس کشور/ نیاز به ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تامین سالانه هزار آمبولانس داریم  

به گزارش پایگاه خبری ماد، جعفر میعادفر بزرگترین چالش حوزه اورژانس پیش بیمارستانی را فرسودگی و تامین آمبولانس دانست و گفت: متاسفانه 3 هزار دستگاه آمبولانس مان فرسوده و از رده خارج هستند و در زمان بررسی بودجه پیشنهاداتی را به کمیسیون بهداشت ارائه کردیم و مجلس حدود 500 میلیارد تومان برای تجهیز اورژانس پیش بیمارستانی در لایحه بودجه 1401 پیش بینی کرد اما این مبلغ هنوز تخصیص نیافته است.

 

وی افزود: البته در صورت تخصیص، با توجه به تورم و تغییرات ارزی با این مبلغ هم تنها می توان 200 آمبولانس خرید در حالی که ما به 3 هزار آمبولانس نیاز داریم بنابراین می طلبد دولت و مجلس ما را حمایت کنند.

 

میعادفر ادامه داد: امیدواریم 500 میلیارد تومان بودجه تخصیص یابد تا مشکلات ما تا حدودی حل شود و برای اینکه سالانه هزار دستگاه آمبولانس وارد ناوگان اورژانس کشور شود نیاز به 1500 میلیارد تومان منابع داریم.

 

رئیس سازمان اورژانس کشور یادآور شد: در کنار کمبود آمبولانس با کمبود نیروی انسانی هم مواجه هستیم و دولت باید مجوز استخدام نیرو را صادر کند تا بتوان بخشی از نیازها را رفع کرد؛ طبق خواسته‌های نمایندگان بر اساس آمایش سرزمینی نیاز است در برخی مناطق کشور پایگاه‌های اورژانس راه‌اندازی شود اما باید اعتبار و منابع و مجوزهای لازم برای استخدام و  جذب نیروی انسانی در پایگاه ها مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد./

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا