اقتصادیخوزستان

چه کسی مسئول ضررهای میلیاردی هدررفت انرژی در کشور است؟

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، قاسم ساعدی با اشاره به هدررفت سالانه 400 میلیارد یورو ثروت کشور در حوزه انرژی و آب به دلیل عدم مصرف درست، گفت: متاسفانه هدررفت انرژی در کشور ما به یک فرهنگ تبدیل شده است و این هدررفت انرژی در صنعت و دستگاه‌ها به عنوان یک عادت همیشگی مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد.

 

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارتخانه‌های نیرو، نفت و صمت باید برای بهینه‌سازی مصرف انرژی کارگروه مشترکی را تشکیل دهند، ادامه داد: تعویض دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی، اورهال کردن نیروگاه ها و اصلاح شبکه توزیع و فرهنگسازی برای اصلاح مصرف مشترکان خانگی در این مسیر ضروری است.

 

وی افزود: کمیسیون انرژی باید به این دستگاه‌ها ماموریت دهد و محدودیت زمانی برای تحقق اهداف‌شان مشخص کند تا بهانه کم‌کاری از آنها گرفته شود و مسئولان به جای صرفا بیان مشکلات و دادن شعار اقدام به اصلاح امور کنند.

 

ساعدی معتقد است شرکت بهینه‌سازی مصرف انرژی به یک دکور تبدیل شده است و در انجام وظایف خطیر و مهم خود کوتاهی می‌کند، همچنین طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از اولویت‌های فراموش شده وزارت نفت در طول سالیان گذشته است.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هدررفت بالا انرژی اگر با اعداد جهانی مقایسه شود، متوجه می شویم که چه میزان اتلاف انرژی در ایران صورت می گیرد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا