اجتماعیکرمانشاه

استان کرمانشاه از تفرقه و دور بودن دل ها از هم، لطمه بسیار دیده است/ همراهی و همدلی بر معنویت و شکوه آیین‌های عاشورایی می‌افزاید  

به گزارش پایگاه خبری ماد، استاندار کرمانشاه روز یکشنبه و در دومین روز از ماه سوگواری امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش، در دیداری صمیمی با مسئولان هیات های مذهبی، مداحان و ذاکران اهل بیت که در حسینیه گلزار شهدای شهر کرمانشاه برگزار شد، عنوان کرد: کرمانشاه از قدیم‌الایام دروازه عتبات عالیات بوده است و ما امسال تمامی تلاش خود را به کار گرفته ایم که مرز خسروی هم در ایام اربعین حسینی(ع) و هم در طول سال باز باشد.

 

 

وی افزود: خوشبختانه توافقات لازم در این زمینه با کشور عراق صورت گرفته است و تلاش می کنیم و امیدواریم این توافقات به صورت مطلوب اجرایی شود.

 

امیری مقدم در بخش دیگری از سخنانش میزبانی همایش بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی علیه السلام را یک فرصت بزرگ برای معرفی چهره معنوی و عاشورایی کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا دانست و گفت: باید تلاش کنیم در این اجلاس پیشینه تاریخی و معنوی و سنت های عاشورایی مردم استان کرمانشاه به نحو شایسته ای معرفی شود.

 

وی برگزاری آیین های قدیمی روضه‌های خانگی را یکی از برنامه های جانبی اجلاس پیرغلامان معرفی کرد و گفت: در ایام برگزاری این اجلاس بین المللی تلاش کنیم با کمک هیات های مذهبی، روضه‌های خانگی را به صورت گسترده در سطح محلات برگزار کنیم تا ذکر پربرکت و شفابخش امام حسین علیه السلام در همه استان جاری شود.

 

استاندار کرمانشاه همچنین از برگزاری شایسته جشن های عید غدیر در سطح استان، تقدیر و از نقش هیات مذهبی در این زمینه قدردانی کرد.

 

بهمن امیری مقدم در ادامه با تاکید بر اینکه کرمانشاه از تفرقه و دور بودن دل ها از هم، لطمه بسیار دیده است، گفت: همراهی، همدلی و وحدت میان هیات‌های مذهبی، بر معنویت، اخلاص و شکوه آیین‌های عاشورایی می‌افزاید.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا