اجتماعیکرمانشاه

نوسازی معابر کرمانشاه با ۲۰۰هزار تن آسفالت

به گزارش پایگاه خبری ماد ،«حمید اعتصام فر» با بیان اینکه آسفالت و تقاطع غیرهمسطح دو شاخص مهم فعالیت های حوزه معاونت عمرانی شهرداری طی چند ماه اخیر است، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار نیز پروژه آسفالت شهر کرمانشاه تا پایان سال کاری در همین امسال به اتمام برسد.

 

وی افزود: ۲۰۰ هزار تن آسفالت برای معابر، خیابان و کوچه‌های شهر کرمانشاه لازم است.

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: هزینه این میزان آسفالت حدود ۲۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

اعتصام فر ادامه داد: بخشی از کار توسط پیمانکار و بخش دیگر آن از سوی شهرداری انجام می‌گیرد.

 

 

وی افزود: برای لکه گیری نیز حدود ۲۰ پیمانکار مشغول لکه گیری سطح شهر و کوچه‌ها هستند.

 

اعتصام فر در ادامه به ۳ پروژه‌های عمرانی سطح شهر کرمانشا اشاره کرد و گفت: شاخص‌ترین پروژه‌ در این بخش، تقاطع غیر هم سطح میدان سپاه در حال انجام است.

 

وی اضافه کرد: تقاطع قره سو واقع در کمربندی غربی است قرار است که بزودی آغاز به‌کار کند.

 

اعتصام فر افزود: تقاطع مادر و تقاطع حافظیه در کمربندی شرقی در دست مشاور است و در حال بررسی و مطالعه است تا ببینم پاسخگوی ترافیک منطقه هست یا خیر و پس از مطالعه و بررسی یکی از این دو تقاطع وارد مرحله اجرا می‌شود.

 

 

اعتصام فر با بیان اینکه اجرا و مدت قرارداد این سه پروژه‌ ۱۸ ماه است، افزود: اگر از در چند روز آینده قرارداد این پروژه‌ها بسته شود، پایان سال ۱۴۰۲ این سه پروژه‌ به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی اضافه کرد: نیازسنجی تقاطع از حوزه معاونت ترافیک بررسی می شود، در طرح‌ها نیازسنجی و مطالعه می‌شود که در چه جاهایی نیاز به تقاطع هم سطح یا غیر هم سطح دارد. مشاور هم تعیین کننده مکان و … است و بعد به مرحله پیمانکار و اجرا می‌رسد.

 

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه اعتبار اولیه این تقاطع‌ها را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان اعتبار برای سه تقاطع است و امکان ۵ تا ۱۰ درصد کمتر یا بیشتر شدن اعتبار هست.

 

وی به انجام برخی کارهای متفرقه در حوزه عمرانی شهرداری اشاره کرد و گفت: این اقدامات در حد معاملات متوسط در مناطق شهرداری انجام می‌گیرد که نظارت آن با معاونت عمرانی شهرداری است.

 

وی افزود: پیاده رو سازی‌ها، جدولگذاری‌ها، هدایت آب‌های سطحی، لکه گیری معابر و … که

در بودجه این معاونت پیش بینی شده و در هر منطقه در حال انجام و بررسی است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا