اقتصادیکرمانشاه

مهار مشكل بيكاري جوانان استان اصلی ترین دغدغه و هدف من است/ برای اشتغالزایی باید بر رویکرد علمی و پژوهشی تکیه شود

 

به گزارش پايگاه خبری ماد ؛ “بهمن اميري مقدم” در جلسه كارگروه آموزش، پژوهش، فناوري و نوآوری استان، تاكيد كرد: آنچه يك جامعه را به سمت رفاه، توسعه و پيشرفت سوق مي دهد “علم و دانايي” است.

استاندار كرمانشاه، علل بعضي از عقب ماندگي هاي استان را فاصله گرفتن از كارهاي پژوهشي و تحقيقاتي عنوان كرد و ادامه داد: مديري كه در جلسات مربوط به كارگروه آموزش و پژوهش بي تفاوت باشد به معني اهميت ندادن به علم و دانايي است و تمام مديران عضو اين كارگروه بايد حضوري فعال و مستمر در تمامي جلسات اين كارگروه داشته باشند و هر مديري كه بدون دليل دو جلسه حضور نداشته باشد، حتماً توبيخ خواهد شد.

مقام عالي استان يادآور شد: طبق قانون تمامي دستگاه هاي اجرايي بايد درصدي از اعتبارات خود را به امر پژوهش و آموزش اختصاص بدهند و تلاش كنند كه قرارداد پروژه هاي تحقيقاتي خود را با دانشگاه ها منعقد كنند زيرا فقط دانشگاه ها مي توانند پروژه هاي تحقيقاتي و پژوهشي دستگاه ها را پس از عقد قرارداد بررسي و اجرايي كنند.

نماينده عالي دولت در استان همچنين با اشاره به انتصاب 4 نفر از مشاورين خود از بين اساتيد دانشگاه اظهار داشت: اين 4 نفر از اساتيد به نام و توانمند در دانشگاه ها هستند كه مي توانند كمك حال استان براي اجراي طرح هاي تحقيقاتي و پژوهشي باشند كه دبير كارگروه آموزش، پژوهش و فناوري موظف است اين اساتيد را براي تمامي جلسات اين كارگروه دعوت كند.

وي در ادامه ايجاد مراكز رشد در شهرستان هاي استان را مورد تاكيد قرار داد و گفت: بايد كمك هايي از صندوق نوآوري به منظور توسعه مراكز رشد در استان گرفته و سهم استان از اين صندوق هر چه سريعتر مشخص شود.

اميري مقدم با بيان اينكه پيوند و ارتباط خوبي بين دانشگاه ها و پارك علم و فنآوري براي توسعه علم در استان وجود دارد، افزود: خوشبختانه هيچ تعارضي بين اين دو مركز علمي وجود ندارد بنابراين بايد بيشتر بتوانيم از ظرفيت هاي اين مراكز براي توسعه علم در استان استفاده كنيم.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: مسئوليت توسعه شركت هاي دانش بنيان با پارك علم و فنآوري است و بايد هر چه بيشتر اين شركت ها در استان توسعه پيدا كنند كه سهم بسزايي در ايجاد اشتغال و افزايش توليد در سالي كه بنا به فرمايش مقام معظم رهبري به نام “تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” نامگذاري شده است، خواهد داشت.

وي تاكيد كرد: هم پارك علم و فنآوري و هم دانشگاه ها موظف هستند كه نهايت تلاش خود را براي ايجاد پرديس نوآوري و فنآوري در استان بكار بگيرند.

رئيس شوراي اداري استان ادامه داد: در سال”تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” از اعضاي اين كارگروه انتظار داريم كه يك مدل علمي و بومي متناسب و سازگار با توانمندي هاي استان طراحي كنندو اين جزء خواسته ما از اين كارگروه است.

استاندار كرمانشاه بيان داشت: استان در بخش هاي مختلف كشاورزي، صنعت، گردشگري و خدمات داراي ظرفيت هاي بسيار مناسبي است كه با توسعه شركت هاي دانش بنيان و اجراي طرح هاي تحقيقاتي مي توان از اين ظرفيت ها براي كمك به ايجاد اشتغال و حل مشكل بيكاري استفاده كرد.

اميري مقدم اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش با همكاري فني و حرفه اي استان بايد در جهت اجرای شعار “يك مهارت به هر دانش آموز” برنامه هاي خود را دنبال كنند.

استاندار كرمانشاه گفت: كارهاي تحقيقاتي و پژوهشي بايد طوري باشد كه استان را به خلاقيت و نوآوري برساند و در تمامي بخش ها بايد از ظرفيت هاي موجود به منظور توسعه استان استفاده كنيم و ارائه آموزش و مهارت به جوانان استان ضروري است كه به يك سند راهبردي تبديل شود.

اميري مقدم تصريح كرد: با احيای فرهنگ كار و نهادينه شدن روحیه سختکوشی و تلاش، مشكل بيكاري استان حل خواهد شد.

وي در پايان سخنان خود با بيان اينكه مهار مشكل بيكاري جوانان دغدغه اصلی من است، از همه مديران و مسئولين خواست كه با تلاش و تكيه بر كارهاي تحقيقاتي و پژوهشي و توسعه مهارت ها به سمت ايجاد اشتغال و حل مشكل بيكاري براي جوانان گام هاي عملی بردارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا