ورزشی

وضعیت مناسب تورم استان در مقایسه با میانگین کشوری، نتیجه نظارت بر بازار است/ اداره کل صمت طی یک هفته زمینه فروش تولیدات استان را فراهم کند

 

 به گزارش پايگاه خبری ماد ؛ دكتر بهزاد باباخاني در هشتاد و هشتمين جلسه كارگروه تنظيم بازار استان، اظهار داشت: خوشبختانه چند مدتي است كه استان كرمانشاه در بحث كاهش و پايداري نرخ تورم در رتبه هاي مناسب كشوري قرار دارد اما اين پايداري به اين معني نيست كه تورم در استان وجود ندارد بلكه به معني پايين بودن نرخ تورم در استان نسبت به ديگر استان ها است.

 

وي بيان داشت: اين پايداري و حفظ رتبه مناسب در بحث نرخ تورم حاكي از تلاش اعضاي اين كارگروه و نظارت دقيق در بازار است كه بايد بيشتر تلاش كنيم اين نرخ هر چه بيشتر كاهش پيدا كند.

 

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري كرمانشاه در ادامه با تاكيد بر تلاش ويژه جهت راه اندازي و توسعه “روستابازار” در استان تصريح كرد: اين موضوع علاوه بر اينكه در جلوگيري از مهاجرت روستائيان به شهر ها موثر است، تاثير بسزايي در افزايش توليد و اشتغال نيز دارد بنابراين دستگاه هاي ذيربط به دنبال توسعه بازار روستا در استان باشند.

 

وي ادامه داد: ايجاد و شكل گيري روستا بازار در راستاي كمك به اقتصاد روستا است.

 

دكتر باباخاني با اشاره اقدامات مهم و موثر دولت براي حمايت از توليد و توزيع عادلانه كالاهاي اساسي تصريح كرد: دولت با پرداخت يارانه به نهاده هاي دامي به دنبال كمك به افزايش توليد و جلوگيري از تورم است.

 

وي گفت: خوشبختانه با اين اقدامات موثر، استان كرمانشاه از لحاظ داشتن كالاهاي اساسي در وضعيت بسيار مناسبي قرار دارد بطوريكه امروز بيش از 2 هزار و 300 تن گوشت مرغ منجمد در سرخانه هاي استان موجود است كه در تاريخ كرمانشاه اين مقدار گوشت مرغ در سردخانه هاي استان سابقه نداشته است.

 

معاون اقتصادي استاندار همچنين خواستار توسعه ميادين ميوه و تره بار در استان شد و بيان داشت: بر اساس دستورالمعل هاي وزارت كشور، شهرداري ها موظف به توسعه ميادين ميوه و تره بار هستند كه از شهرداري هاي استان مي خواهيم به اين موضوع توجه ويژه داشته باشند.

 

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري همچنين با اشاره به كيفيت مناسب توليد و محصولات داخلي استان گفت: استان كرمانشاه داراي محصولات و توليدات بسيار مناسبي است كه کیفیت اين توليدات با برندهاي كشوري هم برابري مي كند و از طرف ديگر قيمت اين توليدات نسبت به ديگر توليدات كشوري پايين تر است؛ از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مي خواهيم ظرف مدت يك هفته زمینه عرضه و فروش این محصولات در بازار استان را فراهم کند.

 

وي همچنين نظارت دقيق بر ترزيق واكسن به دام هاي استان به منظور جلوگيري از هر گونه بيماري دامي را مورد تاكيد قرار داد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا