کرمانشاهکشاورزی

سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ،رتبه نخست اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها را از آن خود کرد

 

به گزارش پایگاه خبری ماد،دکتر سید افشین صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: طی سال زراعی گذشته ۲۲۶ هزار هکتار از اراضی دیم استان کرمانشاه تحت پوشش این طرح قرار گرفت و تمامی اراضی تحت پوشش نیز از پوشش بیمه ای برخوردار شدند.

 

دکتر صفوی سپس با اشاره به مزایای اجرای این طرح در استان کرمانشاه افزود: با پیگیری های مجدانه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان کرمانشاه بعنوان مجری طرح، موفق شدیم ۱۶۰ دستگاه ادوات دنباله بند با ۱۳ و نیم میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به کشاورزان اختصاص دهیم و ۴ شرکت تولید کننده بذر استان نیز ۱۴ و نیم میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت نمودند.

 

صفوی در ادامه با پرداختن به مدیریت مزارع دیم استان جهت مبارزه آفات و بیماری ها گفت: با همراهی و مساعدت ستاد اجرایی فرمان امام (ع) و در قالب اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها موفق شدیم در ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی نخود کشت شده، مبارزه بیولوژیک را با زنبورهای هابر و براکون علیه کرم پیله خوار نخود عملیاتی نماییم.

 

وی میزان طعمه مسموم تهیه شده جهت مقابله با موش مضر مغان در مزارع دیم را ۲۰ تن اعلام کرد و افزود : تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ تن از این طعمه در بین کشاورزان طرف قرار داد این طرح توزیع شده است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح ابلاغی در نظر گرفته شده جهت اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها طی سال زراعی پیشاروی را ۴۱۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: انتظار می رود با توجه به مزایای اجرای این طرح، امسال نیز کشاورزان دیمکار استان از این طرح استقبال خوبی بعمل آورند.

 

صفوی در پایان ضمن پرداختن به اهمیت بیمه اراضی کشت شده دیم در استان افزود: طی سال زراعی گذشته ۲۲۶ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش این طرح از پوشش بیمه نیز برخوردار بودند و با توجه به گزارش های اعلام شده به صندوق بیمه حمایت از محصولات کشاورزی ،برآورد خسارت ها صورت گرفته است و با تامین اعتبارات لازم در آینده پرداخت خسارت به کشاورزان دیم کار خسارت دیده تحت پوشش طرح آغاز خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا