اجتماعیکرمانشاه

برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین‌های عاشورایی، بالاترین “معروف” است

به گزارش مادنیوز، استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد شورای امر به معروف و نهی از منکر استان که با حضور حضرت آیت الله علما امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و دیگر مقامات و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر فريضه اساسی و یک تکلیف همگانی است.

 

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر دارای ابعاد بسیار گسترده سیاسی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی است و تنها به حوزه حجاب و عفاف محدود نمی شود.

 

بهمن امیری مقدم بر ضرورت تدوین یک برنامه مناسب برای پیشبرد حوزه امر به معروف و نهی از منکر استان تاکید و عنوان کرد: باید اولویت‌های اصلی امر به معروف و نهی از منکر در هر حوزه مشخص شود و انجام این اولویت‌ها از دستگاه و یا مجموعه مربوطه مطالبه شود.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: کارمندان دستگاه های دولتی باید رفتاری اسلامی و انقلابی داشته باشند و مدیران نیز در زمینه رعایت مناسب مسائل اعتقادی در ادارات دولتی، به عنوان یک وظیفه دایمی، کوشا باشند.

 

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، از مساجد و هیات‌های مذهبی به عنوان دو نهاد مهم و اثرگذار در عرصه امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و گفت: در گذشته هیات های مذهبی رابطه بسیار نزدیکی با هم داشتند و این نزدیکی دل‌ها به یکدیگر، بستر بسیار مناسبی برای تقویت معنویت عاشورایی در جامعه بود.

 

وی تاکید کرد: کرمانشاه امروز بیش از هر چیز نیازمند تقویت روحیه همدلی و همراهی میان مجموعه‌های مذهبی و انقلابی است و در این راستا همه باید برای نزدیک شدن دل‌ها، تلاش کنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا