خبر ویژهکرمانشاه

ظرف یک سال و نیم گذشته چندین طرح علیه کانون وکلا و وکیل‌ها تصویب شده است

 

 

به گزارش مادنیوز ، روح الله وکیلی به مناسبت ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی  در مزار شریف افغانستان در جمع اصحاب رسانه استان کرمانشاه افزود: بعد از شهادت امام حسین علیه السلام، حضرت زینب سلام الله علیها مظلومیت خاندان رسول اکرم را به روایت کشید که امروز نهضت عاشورا به یک فرهنگ تبدیل شده است.

 

وکیلی اظهار کرد: زینب پرچمدار نهضت حسینی در باب مظلومیت حسین و یارانش بود و این بیرق الان به دست خبرنگاران افتاده و باید پرچمدار نهضت حسینی باشند.

 

رییس کانون وکلای کرمانشاه خطاب به خبرنگاران گفت: شما طلایه‌داران جبهه آگاهی بخشی، چشم بینا و زبان گویای مردم هستید؛ آنانی که توان ایستادن و بیان را ندارند و شما زبان آنان هستید.

 

روح اله وکیلی اضافه کرد: هرگونه رشد، پیشرفت، بهروزی، آرامش و شناخت ریشه در قلم و زبان دارد. قلمی که می‌تواند بیافریند و یا تخریب کند، بسازد و بسوزاند. نوشته هایتان باید طلوع حقیقت باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ظرف یک سال و نیم گذشته چندین طرح علیه کانون وکلا و وکیل‌ها تصویب شده، گفت: طرح تسهیل را تصویب کردند و برمبنای قانون معیار انتخاب نمره عنوان شده اما شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را «تراز» تفسیر کرده است.

 

وکیلی اضافه کرد: قانونی که در مجلس تصویب شود باید در مجلس تفسیر شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی چه نقشی در تفسیر قوانین مجلس دارد؟

 

رییس کانون وکلا کرمانشاه اظهار داشت: پس‌ از تصویب قانون، در حالی‌ که قانون‌گذار در مقام بیان، معیار نمره را برای پذیرش در نظر گرفته‌ بود و در متن قانون نیز به آن اشاره شده، زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که منظور از نمره، همان تراز است و مرجع برگزاری آزمون باید برمبنای تراز مبادرت به پذیرش نماید و نه برمبنای نمره.

 

 

 

وکیلی اضافه کرد: براین اساس در یک بدعت آشکار بیانیه ای توسط نمایندگان صادر می‌شود و قوه قضاییه و مرکز زیرنظر آن را با عتاب و عقاب دلالت بر اعلام نتایج آزمون ورودی براساس تراز که همانا قبولی هر فرد حتی با کمترین معدل است، می نمایند تا بدین‌ وسیله به‌ یک‌ باره تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر فقط در یک آزمون پذیرفته و برای کارآموزی به دادگاه‌ها و مرکز وابسته به قوه قضاییه معرفی شوند.

 

وکیلی ادامه داد : ما افتخار می‌کنیم پولی از دولت دریافت نمی‌کنیم و یکی از خوش حساب ترین مودیان هستیم. کمیسیون معاضدت ما هر مراجعه‌ای را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. ۲ خط تلفنی که داریم به مردم به صورت رایگان مشاوره تلفنی می‌دهیم.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا