اجتماعیکرمانشاه

کنگاور شهر شهیدان سلحشور و عالمان فرهیخته است/ دولت مردمی، نگاهی ویژه به توسعه کنگاور دارد

به گزارش مادنیوز ، استاندار کرمانشاه روز پنج شنبه در یادواره سرداران و ۴۲۰ شهید دفاع مقدس و سه شهید مدافع حرم شهرستان کنگاور با محوریت شهید بهاء الدین عراقی که با حضور آیت الله محمدحسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران، آیت الله محمدی عراقی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از چهره های انقلابی، ایثارگر و جهادی در حسینیه گلزار شهدای کنگاور برگزار شد؛ عنوان کرد: کنگاور از دیرباز در مسیر عتبات عالیات بوده و این شهر قدمگاه تاریخی عاشقان حسینی(ع) بوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم کنگاور حق زیادی بر گردن این انقلاب دارند در ادامه افزود: کنگاور یکی از پایگاه های مهم پشتیبانی از جبهه ها در دوران دفاع مقدس بود و شهدای بسیاری گرانقدری مانند محمدرضا قلیوند فرماندار شهید این شهرستان، شهید تکلو، شهید رحمتی، شهید عباسی فرد و … را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

 

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش عنوان کرد: یکی از بهترین دوران های خدمت بنده در نظام مقدس جمهوری اسلامی، زمانی بود که در کنگاور به این مردم شریف خدمت می کردم.

 

 

وی گفت: این شهر چهره های برجسته و مفاخری مانند حاج آقا بزرگ عراقي دارد که بنده مدتی افتخار حضور در محضر ایشان را داشتم.

 

امیری مقدم افزود: آن زمان فرزند حاج آقا بزرگ در کنار ایشان شهید شدند و خود ایشان هم جانباز شدند ولی با این وجود همیشه بدون هیچ تشریفاتی در میان مردم بودند و بسياري از بزرگان، کنگاور را نام ایشان می شناسند.

 

وی ادامه داد: البته امروز فرزند برومند و فرزانه ایشان حضرت آیت الله محمدی عراقي مایه فخر استان کرمانشاه و از چهره های برجسته انقلابی کشور و مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم هستند.

 

 

استاندار کرمانشاه همچنین با تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی و حضور ایشان در استان عنوان کرد: آیت الله ابوترابی از شخصیت های برجسته و شناخته شده نظام اسلامی هستند و به عنوان یک چهره انقلابی در همه صحنه ها پیشتاز و پیشگام بوده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی این سال‌ها شهرهای شرق استان از جمله کنگاور در زمینه توسعه، موفق نبوده‌اند و باید این عقب ماندگی ها جبران شود.

 

امیری مقدم گفت: سفر رئیس جمهور پربازدید و مردمی آیت الله رئیسی یک فرصت برای استان بود و در این سفر بیش از ۳۳ هزار میلیاردتومان برای پروژه های کلیدی و کلان و اشتغال زای استان مصوب شد که تحولی چشمگیری در استان ایجاد می کند.

 

 

مدیر ارشد استان با اشاره به اینکه متأسفانه سد آناهیتا در شهرستان کنگاور سال‌هاست رها شده، عنوان کرد: خوشبختانه در سفر آیت الله رئیسی به کرمانشاه برای تکمیل این پروژه، اعتبار لازم مصوب شد و پس از ۱۲ سال این پروژه از رکود خارج می شود.

 

وی ادامه داد: پتروشیمی کنگاور هم یکی از پروژه‌های مهم سند نفت و گاز استان است که پیمانکار آن تعیین شده و اجرایی می شود.

 

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به تشریح ظرفیت های حوزه گردشگری کنگاور پرداخت و گفت: معبد آناهیتا و تپه گودین از ظرفیت های بسیار ممتاز گردشگری منطقه هستند و می توانند در توسعه و اشتغال این شهرستان نقش مهمی ایفا کنند که لازم است در دستورکار ویژه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قرار بگیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا