اجتماعی

قوانین مغفول‌مانده مرتبط با ترک فعل مدیران را احصا و اعلام کنید / کمیته مشورتی جوانان در تدوین برنامه هفتم تشکیل شود

به گزارش مادنیوز،  رئیس کل دیوان محاسبات کشور مهرداد بذرپاش در جمع منتخبی از تشکل‌های جوانان که به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در همایش “نقش جوانان در حکمرانی نو”، گردهم آمده بودند، جوانان را کارگردانان اصلی حکمرانی جدید دانست.

 

وی تاکید کرد: در نگاه جامع برای حل مشکلات، باید مدل قرارگاهی کار کنیم و صرفا نباید تهدیدپایه و مشکل‌محور رفتار نماییم که این موضوع، آرام آرام ایجاد ناامیدی خواهد کرد.

 

بذرپاش از فرصت‌محوری به عنوان یکی از پایه‌های مهم حرکت جوانانه در حکمرانی جدید نام برد و در تشریح رویکرد عملگرایانه، مساله‌شناسی و راهکارهای عالمانه در رفع مسائل را مورد توجه قرار داد.

 

وی با اشاره به برخی موضوعات روز کشور همچون علم و فناوری و صنعت، جریان‌سازی جهت ایجاد مطالبه در حل مشکلات را از مهمترین تصمیماتی دانست که سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های جوانانه باید میدان‌دار آن باشند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه، با یادآوری بیانیه گام دوم انقلاب و حضور تعداد قابل توجهی از جوانان نخبه در مجلس و لایه‌های مختلف مدیریتی دولت، اظهار داشت: این اتفاقات از فرصت‌های کم‌سابقه‌ای است که فرصت کارگردانی جوانان در حکمرانی جدید را فراهم آورده است.

 

رئیس کل دیوان محاسبات کشور به تشریح رویکرد اجتماعی‌سازی نظارت در این نهاد پرداخت و از حاضرین دعوت کرد قوانین مغفول‌مانده‌ای که فعال‌سازی آنها منجر به آزادشدن ظرفیت‌های نظارتی در برخورد با ترک فعل مدیران می‌شود، را جمع‌آوری و اعلام نمایند.

 

تشکیل کمیته‌ی مشورتی جوانان حول تدوین برنامه هفتم توسعه، از دیگر موضوعاتی بود که توسط مهرداد بذرپاش مطرح شد.

 

وی گفت: در گذشته بسیاری از این فضاها مهیا نبود و امروز به برکت انقلاب و رهنمودهای امامین انقلاب و همت خود جوانان، شرایط مساعدی برای حکمرانی نو به وجود آمده است که مطالبه‌ی دقیق و هدفمند و مشخص می‌تواند نقطه‌ی آغاز این حرکت تلقی شود.

 

بذرپاش در پایان خاطرنشان کرد: تشکل‌ها و انجمن‌های فعال در عرصه‌‌های مختلف باید مجموعه‌های ترکیبی و فراموضوعی تشکیل دهند و انتقال تجربه و موضوع داشته باشند تا با هم‌افزایی و توان مضاعفی که شکل می‌گیرد، قدرت جمعی در پیشبرد امور شکل بگیرد تا علاوه بر تجمیع نظام مسائل، راهکارها براساس نگاه‌های حرفه‌ای مختلف مورد اجماع قرار گیرد./

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا