اقتصادیکرمانشاه

وصول مطالبات دولتی یکی از چالشهای مهم شرکت گاز در استان است

به گزارش مادنیوز ، مهندس ناصر حسینی  در ابتدای نشست خبری با تبریک روز خبرنگار، خبرنگاران را از جمله قشرهای مهم جامعه دانست که مسئولیت اجتماعی دشواری را بر دوش می‌کشند و این مسئولیت‌ها مقدم بر خواسته‌های شخصی آنان است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه سرعت‌تبادل و انتقال اطلاعات در کار خبرنگاری را امری بسیار مهم دانست و افزود: در حرفه خبرنگاری سرعت تصمیم‌گیری و انتقال اطلاعات مهم، مبنایی ارزیابی است.

این مسئول در ادامه شاخص‌ ارزیابی شرکت‌های گاز استانی و یکی از شاخصه‌های بودجه‌ای در کشور را وصول مطالبات دانست و افزود: وصول مطالبات دولتی یکی از چالشهای مهم استان در شرکت گاز است که در حال حاضر مطالبات شرکت گاز استان از مشترکین ۷۶۲ میلیارد تومان است و عمده این مطالبات با مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به پتروشیمی، ۱۰۰ میلیارد تومان مصارف خانگی و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز مربوط به بخش‌های تجاری و صنعتی است.

حسینی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات سازمان آمار ایران هم اکنون ضریب نفوظ گاز شهری در استان کرمانشاه ۹۹ درصد است و از ۳۳ شهرستان واقع در استان کرمانشاه ۳۰ شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

وی سه شهر فاقد گاز در استان را ریجاب، ازگله و سومار عنوان کرد و افزود: عملیات گازرسانی به ریجاب تا پایان سال‌‌جاری انجام خواهد گرفت، همچنین خانوارهای ساکن در شهرستان ازگله نیز تا نیمه اول سال ۱۴۰۲ از نعمت گاز برخوردار خواهند شد، ولی عملیات گازرسانی به شهرستان سومار به دلیل خالی از سکنه بودن این شهرستان در دستور کار این شرکت قرار ندارد.

حسینی در ادامه با اشاره به گازرسانی  روستایی نیز گفت: از ۲۵۴۶ روستای استان ۲۳۰۵ روستا قابلیت گاز‌رسانی دارند که در حال حاضر ۱۷۹۰ روستا با ضریب نفوظ ۸۴/۸ درصدی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی انجام گرفته در سال‌جاری عملیات گازرسانی به ۳۲۹ روستا را با بودجه ۶۲۰ میلیارد تومان در دست اقدام داریم و  امیدواریم بتوانیم بخش عمده‌ای از آنها را به سرانجام برسانیم که با تکمیل این پروژه‌ها ضریب نفوظ گاز روستایی به ۹۴ درصد و ضریب نفوظ گاز شهری به ۹۸ درصد خواهد رسید.

حسینی در ادامه برخورداری صنایع از نعمت گاز طبیعی را یکی از مهمترین‌ موضوعات برای ایجاد اشتعال در بخش صنعت دانست وگفت: استفاده از گاز‌طبیعی در صنایع هم موجبات کاهش آلودگی هوا را ایجاد خواهد کرد هم این گاز جایگزین مصرف سوخت‌های فسیلی‌خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: هم اکنون در بخش صنعتی خدمات گازرسانی به ۲۹۳۵ مشترک عمده انجام گرفته و گازرسانی به حدود ۵۷۰ مشترک دیگر نیز در دست اقدام است و در این زمینه مشکلی برای ارائه خدمات به متقاضیان وجود ندارد.

این مقام گازی  همچنین بهینه‌سازی مصرف سوخت را از اولویت‌های مهم شرکت ملی گاز ایران برشمرد و گفت: در این زمینه خدمات رایگانی برای کاهش مصرف گاز و کاهش سطح هزینه مشترکان در نظر گرفته شده اا

سرپرست شرکت گاز استان از آن جمله این خدمات را تجهیز موتور‌خانه‌ها به صورت کاملا رایگان عنوان کرد و بیان داشت: در راستای مشارکت مردم در این طرح که باعث کاهش میزان مصرف مشترکین خانگی‌خواهد شد پیامکی از سوی شرکت گاز استان برای تمامی مالکینی که از موتورخانه‌های قدیمی در منازلشان استفاده می‌نمایند ارسال شده که امیداوریم این طرح با استقبال خوبی روبرو شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه انرژی گاز یکی از انرژی‌های طراز اول دنیاست که با کمترین هزینه در اختیار مشترکین قرار گرفته است گفت: انتظار داریم مشترکین در مصرف گاز، الگوی صحیح مصرف را رعایت نمایند ومطالبات گاز‌بها را به موقع پرداخت کنند تا بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری را به مردم ارائه دهیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا