اجتماعیکرمانشاه

فوت ۱۹۲ نفر ناشی از حوادث جاده‌ای در کرمانشاه

به گزارش مادنیوز، سلیم خانی اظهار داشت: در چهار ماهه امسال، 192 نفر شامل 44  زن و 148 مرد در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 157 نفر شامل 41 زن و  116 مرد بوده افزایش داشته است.

 

وی عنوان کرد: همچنین مصدوم حوادث ترافیکی در چهار ماهه امسال، تعداد 3478 نفر به مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 1120 نفر زن و 2358 نفر مرد بوده‌اند.

 

خانی گفت: آمار مصدومین حوادث ترافیکی در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته که تعداد 3087 نفر شامل 888 زن و 2199 مرد بوده است، افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از مجموع فوتی‌ها، 49 فوتی مربوط به تصادفات درون شهری و 104 فوتی هم مربوط به تصادفات برون شهری است و مابقی در موارد غیر ترافیکی و موارد خاص دسته‌بندی می‌شوند.

 

خانی افزود: موارد خاص ذکر شده از جمله افرادی است که به طور مثال در جاده‌های خارج از حریم راه و محدود تعیین شده یا در محوطه پارکینگ یا هر جای دیگر خودرو دنده عقب گرفته و با برخورد خودرو فوت کرده‌اند.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر قربانیان تصادفات استان از ناحیه سر و گردن آسیب دیده‌اند گفت: این امر نشان می‌دهد که اگر استفاده از کمربند ایمنی جدی گرفته شود، تا حد زیادی می‌تواند از صدمه یا فوت افراد در تصادفات پیشگیری کند.

 

وی افزود: همچنین آمار بالای فوتی‌های تصادفات برون شهری نشان می‌دهد که سرعت بالا نقش مهمی در افزایش قربانیان تصادفات دارد و اگر افراد با سرعت مطئنه رانندگی کنند قطعا خسارات و فوتی‌ها در این زمینه کمتر خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا