فرهنگ و هنر

در هر استان، شاخص‌ترین چهره‌های جبهه انقلاب فرهنگی به عنوان مدیر انتخاب شده اند  

به گزارش مادنیوز، اسماعیلی بیان داشت، در حوزه مجوزهای آثار نمایشی و کتاب، کاری کرده بودند که در دولت سیزدهم، با انبوهی از مجوزهایی روبرو بودیم که کار را دشوار کرده بود؛ مثلا مجوز اکران یک فیلم سینمایی را داده بودند و نوشته بودند اصلاحات انجام شود.

 

در این دولت و در هر استان، شاخص‌ترین چهره‌های جبهه انقلاب فرهنگی، به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد انتخاب شده که تحولی جدی محسوب می‌شود.

 

برنامه تحولی ۱۲۰ اقدامی وزارت ارشاد را همان ابتدا منتشر کردم که هر یک بازه زمانی دارند.

 

حتی یک مورد بدون رزومه و سابقه کاری مرتبط، به عنوان مدیرکل ارشاد استان‌ها انتخاب نشده هر چند شاید الزاما در وزارت ارشاد نبوده باشند.

 

روزی که وزارت ارشاد را تحویل گرفتم، مسئله کاغذ بحرانی بود و تنها ۱۰ درصد تولید داخل داشتیم و حذف ارز ترجیحی هم سبب شده بود امکان تامین ۴۰ میلیون دلار برای واردات کاغذ نباشد.

 

طی ۸ ماهی که این فرآیند طول کشید، شخص رئیس جمهور و معاون اول تلاش کردند و ۴۰ میلیون دلار در آخرین روز تامین و واریز شد و هم اکنون در حال وارد کردن محموله‌های جدید هستیم.

 

برنامه بلندمدت، خودکفایی در تولید کاغذ است در حالیکه تاکنون اراده‌ای برای این کار نبود.

 

برخی می‌خواستند با یک جریان رسانه‌ای، سیستم مدیریتی دولت سیزدهم را دچار انفعال کنند ولی آیا این انفعال در انتصاب مدیران خود را نشان داد؟

 

گزارشی که درباره نقش زنان در سینما اعلام کردم، در دولت دوازدهم تهیه شده بود.

 

قانون می‌گوید هیچ فیلمی بدون اکران در داخل، اجازه حضور در جشنواره‌های خارجی را ندارد، هجمه وسیعی علیه این حرف به راه انداختند ولی جلوی آن ایستادیم.

 

شبکه نمایش خانگی را یک فرصت کار دانش‌بنیان در حوزه فیلم و سینما می‌دانم ولی باید وضعیت موجود را اصلاح کنیم.

 

به نظر من باید معیارهای واحدی بین نمایش در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی باشد نه اینکه یک نوع حجاب را در تلویزیون ببینیم ولی در سینما جور دیگری باشد؛ تدوین اصلاحیه آیین‌نامه نمایش به اتمام رسیده و در مسیر ابلاغ نهایی است.

 

۹ ماه کار کارشناسی روی لایحه جامع روزنامه‌نگاری انجام شده و در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسیده و در نوبت طرح در صحن دولت است؛ خروجی آن، تشکیل نظام حقوقی مشخص برای روزنامه‌نگاری و برخورداری از همه مزایای یک شغل ثابت برای اهالی رسانه است.

 

نظام مالیاتی باید عادلانه و بدون تبعیض باشد؛ مالیات سلبریتی‌ها باید در قانون مالیات‌های مستقیم مورد بحث قرار بگیرد نه در لایحه بودجه.

 

در اصل نظارت بر تولیدات تصویری، مخالفتی با صدا و سیما نداریم ولی در نهاد نظارت‌کننده اختلاف نظرهایی داریم.

 

۹۰ درصد مباحث در جلسات مشترک با صدا و سیما حل شده و بقیه موارد هم به زودی حل خواهد شد.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا