اجتماعیکرمانشاه

برگزاری اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در کرمانشاه  

به گزارش مادنیوز، رحمتی در نشست خبری نوزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با اصحاب رسانه که  عصر امروز در استانداری برگزار شدگفت: ۴۰ مهمان خارجی در این اجلاس بین المللی حضور دارند.

 

تجلیل از پیرغلامان، طلاب و روحانیون و بانوان فرهیخته آیین‌های عاشورایی از برنامه‌های این اجلاس است.

وی علت انتخاب کرمانشاه برای برپایی این دوره از اجلاس را، داشتن ظرفیت‌های آیینی و هویتی در بزرگداشت حماسه عاشورا و چهار شاخص نور حماسه معرفت و سوگ برشمرد.

 

قرار است در این همایش برای اولین بار از بانوان مروج آیین‌های عاشورایی تجلیل شود .

 

استاندار کرمانشاه هم  با اشاره به اینکه در آستانه برپایی این اجلاس فضای کرمانشاه سراسر حسینی شده است گفت : استان کرمانشاه از دیرباز دروازه کربلا و مسیر جاده ابریشم و قدمگاه عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام بوده است.

بهمن امیری مقدم افزود : بازگشایی مرز بین المللی خسروی ، وجود زیرساخت‌های مناسب در این مرز و برپایی این اجلاس مهمترین رویدادهای فرهنگی برای کرمانشاه است که آثار و برکات فراوانی برای مردم ولایتمدار خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مردم مهمان نواز کرمانشاه افتخار میزبانی این اجلاس را به مدت ۳ روز خواهند داشت و آماده خدمت گذاری به مهمانان اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند.

امیری مقدم ادامه داد : عدالت گستری و هویت محوری را در دستور کار خود قرار داده ایم تا هویت ملی را بیش از پیش در برنامه های مختلف نمایان کنیم.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا