اقتصادیکرمانشاه

ضرورت تسهیل دریافت پروانه کسب   

به گزارش مادنیوز، بهمن امیری مقدم در دیدار رئیس سازمان صمت، مدیرکل اقتصادی استانداری، رییس اتاق اصناف و نایب  رییس اتاق اصناف افزود: صنوفی که اخلاقگرایانه و قانونمدارانه اقدام به دریافت پروانه کسب کرده اند، بدیهی است در تبعیت از سایر قوانین و مقررات نوشته و نانوشته از جمله رعایت حقوق مصرف کننده در باب رعایت ادب و اخلاق ارتباط با مشتری، رعایت انصاف در ارائه محصول با کیفیت، با نرخ متعارف یا مصوب، پرهیز از گرانفروشی و کم فروشی، پرداخت به موقع مالیات، رعایت ضوابط بهداشتی و … پیشتاز و پیشگام هستند.

 

همچنین رضا سلیم ساسانی رییس اتاق اصناف در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش های استاندار برای تسهیل در امور اخذ پروانه کسب و تاکید بر جایگاه ویژه بازار گفت: واحدهای صنفی نسبت به دریافت بارکد دوبعدی ( QR-Code) اقدام کنند.

 

وی تصریح کرد: یکی از تاکیدات استاندار  کرمانشاه ، شناسایی و ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب است.

از سوی دیگر جلب توجه و همکاری مردمی در پرهیز از دریافت محصول از صنوف فاقد پروانه کسب تا امروز آنچنان که باید اولویت داده نشده است. به موجب این دغدغه ها، طرح نظارت مردمی بر واحدهای صنفی به مرحله اجرا درآمده است تا مشتریان با اسکن فوری بارکد دو بعدی (QR-Code) با استفاده از گوشی های هوشمند خود، به اطلاعات واحد صنفی مد نظر دسترسی پیدا کنند.

 

رئیس اتاق اصناف در  پایان گفت: از  اتحادیه صنفی خواهشمندم که  به  اعضا  محترم صنوف مختلف اعلام کنند که   جوازهای کسب را در معرض  دید  عموم  باشد تا همشهریان  عزیز با  خیال  اسوده از مزایا صنوف  قانونمند استفاده کنند.

در  پایان جلسه  رییس  سازمان صنعت گزارشی از  اقدامات  واحدهای صنفی را سمع  نظر رساند   وتاکید کرد که دغدغه  استاندار  محترم  در  مورد  آموزش  صنوف باید   سریعا عملیاتی  شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا