اقتصادیکرمانشاه

شهرک شرکت‌های دانش بنیان در کرمانشاه ایجاد می‌شود

به گزارش مادنیوز، استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه که به مناسبت «هفته دولت» در برج پارک علم و فناوری و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گشایش یافت، عنوان کرد: خوشبختانه استان کرمانشاه از ظرفیت های بسیار مناسبی در حوزه شرکت دانش بنیان برخوردار است.

 

وی افزود: جوانان و تولیدکنندگان ما وارد  عرصه شده اند نا نیازهای کشورمان را در داخل تامین کنیم و در گام بعد یه سمت صادرات این کالاها حرکت کنیم.

 

امیری مقدم با تاکید بر ضرورت تلاش برای شناسایی استعدادهای جوان و فراهم کردن بستر رشد آن‌ها در مجموعه پارک علم و فناوری، عنوان کرد: با حمایت از این واحدها باید شرایط حضور آن‌ها در شهرک‌های صنعتی و تولید انبوه با رویکرد صادرات محور را فراهم کرد.

 

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود این شرکت‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارند، برای ایجاد شغل‌های پایدار برای جوانان کرمانشاهی تلاش کنند.

 

مدیریت ارشد استان از تشکیل ستاد هماهنگی شرکت های دانش بنیان در استان در راستای حمایت از این شرکت ها خبر داد و گفت: برای افزایش دو برابری تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شده  و در همین راستا حمایت های ویژه ای در حوزه های مختلف که از این مجموعه‌ها صورت گرفته است.

 

وی بر ضرورت فراهم کردن بسترها برای مصرف تولیدات شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، اتاق بازرگانی و اتاق صنعت باید با یک برنامه ریزی مناسب، امکان استفاده از محصولات این شرکت ها در داخل استان و قطع واردات محصولات مشابه را فراهم کنند.

 

استاندار در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: در سطح استان شهرک‌های صنعتی متعددی وجود دارند ولی شهرک ویژه این مجموعه های دانش بنیان وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور این درخواست مطرح شد و خوشبختانه دکتر رئیسی با یک نگاه ویژه، دستور اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به منظور ایجاد شهرک شرکت های دانش بنیان را دادند و استان هم یک زمین برای احداث این مجموعه اختصاص خواهد داد تا شاهد یک تحول مثبت و سازنده در این حوزه باشیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا