اجتماعیکرمانشاه

ضرورت هم‌افزایی و هماهنگی بین هلال احمر و دستگاه‌های خدمات رسان استان/ انضباط و بهداشت 2 محور کلیدی در هلال احمر  

به گزارش مادنیوز ، بهمن امیری مقدم در دیدار سرپرست، معاونین و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان بر تعامل جمعیت هلال احمر با دستگاه های اجرایی و امدادی در استان تاکید کرد و افزود: برای ارائه خدمات بهتر به مردم باید بین تمام دستگاه‌ها تعامل سازنده وجود داشته باشد بویژه مدیریت بحران، هلال احمر، اورژانس، پلیس و دیگر سازمان‌هایی که وظیفه خدمت‌رسانی دارند.

 

وی به اجرای رزمایش‌های مشترک با حضور دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران و کارگروه امداد و نجات را برای حفظ آمادگی امدادی در استان اشاره و اظهار داشت: باید پوشش امدادی در ایام تردد زوار اربعین حسینی به گونه ای باشد که از لحظه ورود تا خروج مسافران از استان آسوده باشند.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به رونق اقدامات عمرانی در استان گفت: محورهای استان تبدیل به کارگاه های عمرانی شده و همزمان در چندین بخش از جمله آسفالت، روکش جاده ها، ایجاد کنارگذر، عریض ساختن مسیرها و… فعالیت های مختلفی در حال انجام است.

 

امیری مقدم توجه به ساختار، انبارها و تجهیزات امدادی هلال احمر را مهم دانست و افزود: نیاز هلال احمر به انبار امدادی باید پیگیری شود زیرا در مواقع بحرانی تمامی شهرستان‌های استان باید تجهیز و به‌روز باشند.

 

وی گفت: شان استاندار شأن خدمت به مردم است و من در این راستا شخصا در دستگاه های امدادی و عملیاتی حضور پیدا می کنم و از نزدیک عملکرد آنها را در قالب رزمایش آمادگی مورد بررسی قرار خواهم داد.

 

استاندار کرمانشاه آموزش های همگانی برای آمادگی عموم مردم و پاسخگویی در مواقع بحران را ضروری دانست و تاکید کرد: این آموزش‌ها باید به محیط های دانشگاهی، آموزش و پرورش، صنعت و اصناف تعمیم یافته و از تمام ظرفیتهای مدیریت بحران استانداری در این راستا بهره‌گیری شود.

 

بهمن امیری مقدم خدمت رسانی داروخانه هلال احمر استان به بیماران را ضروری دانست و بیان کرد: خدمت رسانی در حوزه درمانی جمعیت هلال احمر شایان توجه است اما خدماتی که ارائه می‌شود باید به افراد مستحق و بی بضاعت اختصاص یابد.

 

استاندار کرمانشاه به اختصاص مبلغ ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به جمعیت هلال احمر خبر داد و اظهار داشت: مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای احداث و بازسازی پایگاه های امدادی و ۳۰۰ میلیارد ریال به منظور تجهیز و توسعه شبکه ارتباطات رادیویی جمعیت هلال احمر استان اختصاص یافته است که پس از آغاز عملیات اجرایی، تخصیص آن آغاز می شود.

 

وی ساماندهی و مدیریت املاک و مستغلات هلال احمر را خواستار شد و تاکید کرد: املاک جمعیت هلال احمر بمنظور انجام امورات بشردوستانه و عام‌المنفعه است و باید این املاک در اختیار جمعیت و برای انجام فعالیت های خیرخواهانه مورد استفاده قرار گیرد.

 

امیری مقدم انضباط و بهداشت را 2 محور کلیدی در هلال احمر توصیف و اظهار کرد: جمعیت هلال استان در عین خدمت رسانی گسترده به زائران اربعین لازم است که برای هر نوع حادثه احتمالی هم آماده باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا