اقتصادیکرمانشاه

تعاونی‌ها می‌توانند شتابدهنده اشتغالزایی در کرمانشاه باشند/ قرارگاه ملی ایجاد اشتغال به زودی در کرمانشاه آغاز به‌کار می‌کند

به گزارش مادنیوز، باباخانی در ادامه از نقش تعاونی‌ها در اقتصاد کشور نام برد که بر اساس قانون اساسی در کنار دو بخش دولتی و خصوصی به عنوان رکن سوم اقتصاد کشور محسوب می‌شوند و اظهار کرد: ماموریت بخش تعاون ایجاد اشتغال برای افرادی است که سرمایه کافی ندارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از قدمت بیش از صد ساله تعاونی‌ها در کشور یاد کرد و با بیان اینکه هم اکنون در کشور بیش از صد هزار تعاونی فعال داریم، ادامه داد: کرمانشاه سه درصد از تعاونی‌های کشور را به خود اختصاص داده که با توجه به جمعیت استان سهم بیشتری از تعاونی‌های کشور داریم و این امر بیانگر پویایی حوزه تعاون در استان است.

وی با بیان اینکه دو حوزه جوانان تحصیل کرده و بانوان عامل تفاوت نرخ بیکاری ما با میانگین کشور هستند، خاطرنشان کرد: باید تعاونی‌ها را در این دو حوزه فعال تر کنیم.

باباخانی یکی از موارد مهمی که تعاونی‌ها باید مد نظر قرار دهند را بروز شدن دانست و گفت: باید به سمت ساختارهای جدید سهام داری و مدیریت در تعاونی‌ها برویم.

 

وی همچنین خواستار فعال شدن تعاونی ها در حوزه اقتصاد دانش بنیان شد و تأکید نمود: تعاونی‌ها به کمک صادرات استان بیایند

وی همچنین از سهم ۸۳ میلیون دلاری تعاونی‌ها از صادرات سال گذشته استان هم یاد کرد و این سهم را با توجه به ظرفیت‌های صادراتی استان و پتانسیل‌هایی که در تعاونی‌ها داریم کم ارزیابی کرد.

وی در ادامه بر لزوم فعال شدن شرکت‌های توسعه و عمران در شهرستان‌های استان نیز تاکید کرد.

بهزاد باباخانی افزود: در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه با پیشنهاد استاندار مقرر شد قرارگاه ملی اشتغال برای کرمانشاه تشکیل شود که این پیشنهاد مورد موافقت رئیس جمهور قرار گرفت.

وی ادامه داد: این قرارگاه به زودی به ریاست آقای مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور آغاز به کار خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به تعریف بسته شش وجهی برای این قرارگاه، تاکید کرد: در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان در حوزه‌های مالیاتی، تامین اجتماعی و … یکی از مهمترین این وجوه است.

باباخانی با بیان اینکه در وجه دیگر پیشنهاد تامین مالی خصوصا برای طرح‌های خاص استان را داده ایم، عنوان کرد: درخواست داشتیم بانک‌های بزرگ خط اعتباری ویژه‌ای برای طرح‌های کرمانشاه در نظر بگیرند.

وی یکی دیگر از مواردی که در این بسته مد نظر قرار گرفته را در نظر گرفتن تخفیف ۲۵ درصدی سود بازرگانی برای واردات کالا از مرزهای استان اعلام و یادآوری کرد: برخی از استان‌های جنوبی از این مزیت برخوردار بودند و ما هم تلاش می‌کنیم با هدف رونق واردات، ایجاد اشتغال و کمک به کاهش قیمت تمام شده کالاها و به دنبال آن کاهش نرخ تورم، این تخفیف برای کرمانشاه نیز لحاظ شود.
در پایان این مراسم ۵ شرکت تعاونی برتر استان لوح تقدیر و تندیس هفدهمین جشنواره تعاونی های برتر از دست معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری دریافت نمودند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا