قضاییکرمانشاه

سازش میان دو طایفه اهل تسنن و اهل حق در مسجد محمد مصطفی(ص)

 

به گزارش مادنیوز، دکتر توسلی زاده با اشاره به آیات و روایتی و اشاره به فواید گذشت اظهار داشت در قرآن کریم و احادیثی که از لسان مبارک ائمه اطهار علیهم السلام بیان شده اند همواره به گذشته و ایجاد مودت و دوستی تاکید شده است و ما نیز به تبعیت از ایشان و بر اساس شرع مقدس وظیفه داریم چنانچه اختلافی میان مردم پیش آمد در جهت رفع مشکل و ایجاد مصالحه که اثرات ماندگاری دارد ، تلاش کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود همچنانکه بارها تاکید کرده ایم ایجاد مصالحه اثرات ارزشمند و به مراتب ماندگاتری تا صدور حکم دارد چرا که مصالحه به مودت و دوستی می انجامد و کینه را از میان بر می دارد.

عالی ترین مقام قضائی استان خاطر نشان کرد یکی از اولویت اصلی ما ایجاد مصالحه است و بارها تاکید شده است و معتقدیم بیش از 90 درصد از پرونده ها قابلیت سازش را دارند . بر این اساس از همه بزرگان و ریش سفیدان و افراد ذی نفوذ می خواهیم در این امر خیر ما را کمک کنند تا وقت و انرژی خود را صرف پرونده های مهمتری در دادگستری کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اختلافی که اخیرا میان دو طایفه از برادران اهل تسنن و اهل حق پیش آمده بود و متاسفانه سبب حوادث ناخوشایندی میان این دو طایفه شده بود ، تاکید کرد این گونه اختلافات جز این که بر جامعه و مردم هزینه تحمیل کند ، هیچ عایدی ندارد . بنابراین از همان ابتدا باید این مشکلات حل شوند و اجازه نداد به حوادث و مشکلات بزرگتری تبدیل شوند.

وی گفت با حضور و همت دادگستری استان خصوصا معاون توسعه حل اختلاف استان جلسات متعددی برای ایجاد سازش میان این دو طایفه برگزار شد که خوشبختانه این نشست ها به نتیجه رسید و امروز خوشحالیم این دو طایفه بزرگ کما فی السابق با برادری و دوستی در کنار هم به حیات خویش ادامه می دهند.

دکتر توسلی زاده در پایان ضمن تشکر از همه بزرگان و مردم و مسئولین که در این امر خداپسندانه دخالت کردند، خصوصا ائمه جمعه و جماعات و روحانیت معزز این طوایف که سبب شدند که این اختلاف خاتمه یاید گفت امیدواریم هرگز شاهد چنین اتفاقاتی ناخوشایندی نباشیم.

لازم به ذکر است این اقدام در ادامه اقدامات دادگستری استان کرمانشاه و معاونت توسعه حل اختلاف به منظور سازش و در راستای پویش ” به عشق امام حسین (ع) می بخشم” صورت گرفت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا