ورزشی

بیش از ۳۰ هزار زائر امروز از مرز خسروی عبور کردند   

 

به گزارش مادنیوزمحمد حیدری افزود: نکته حائز اهمیت این است که نسبت به دیروز  تردد زوار بسیار روان تر، منظم تر، هماهنگ تر و  منسجم تر و با ارائه خدمات بسیار مطلوب تر و هماهنگی بهتر بین دستگاه‌های اجرایی و تعامل تنگاتنگ با مقامات عراقی کار  انجام شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در استان‌های دیگر مرزها با شلوغی زیادی مواجه شده اند پیش بینی می شود که فردا روز پس ازدحامی را تجربه کنیم از این رو هم همکاران ما باید با انرژی بیشتر و قدرت بیشتری برای فردا آمادگی داشته باشند که بتوانیم خلا مرزهای دیگر را جبران کنیم.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: استاندار دیاله امروز بازدیدی از مرز منذریه داشتند که از وی دعوت کردیم که بازدیدی از مرز خسروی و پایانه این مرز و شرایط زائران در سالن های مختلف داشته باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: قرار شد مثنی تمیمی  استاندار دیاله موارد را به وزیر داخلی عراق و همچنین هیات منافذ منتقل کنند که مرز را ۲۴ ساعته کنیم.

حیدری ادامه داد:  اکنون تردد زائران از ساعت ۵ صبح تا ساعت 18 انجام پذیر است که استاندار دیاله با توجه به شرایطی  که دید دستور داد که یک ساعت به ساعات خروج زوار در طول روز از مرز اضافه شود از این رو بخش گذرنامه عراق  در منذریه فعالیت خود را برای پذیرش زائران از فردا ساعت ۵ صبح شروع می کند.

وی اضافه کرد: همچنین استاندار دیاله ابلاغ کرد که گیت های گذرنامه در منذریه بدون وقفه و با سرعت بیشتری در خدمت به زائران را انجام دهند.

حیدری ادامه داد: توافقات بسیار خوبی در بغداد بین وزرای جمهوری اسلامی ایران و عراق و هیات منافذ صورت گرفته که بعد از ابلاغ اطلاع رسانی می شود که در صورت اجرای توافقات ما هیچ مشکلی با طرف عراقی نخواهیم داشت و زوار با سرعت بیشتری از مرز تردد می کنند.

او همچنین از زائرانی که دیروز به دلیل اتفاق ناخواسته ای که در سیستم فنی و اداری طرف عراقی رخ داد، دچار رنجش خاطر شدند عذرخواهی کرد و گفت: این موضوع امروز جبران شد.

حیدری گفت: دیروز بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه و همچنین سفیر کشورمان در بغداد از صبح تا ساعت ۲ بامداد در قصرشیرین و مرز خسروی به صورت میدانی حضور داشتند و تلاش ها و پیگیری های لازم را انجام دادند و این‌ پیگیری ها باعث شد امروز شرایط بهتری را تجربه کنیم و در روزهای آینده نقاط ضعف را برطرف می کنیم.

وی گفت: در پایان هر روز جلسه ای با حضور دستگاه ها به منظور آسیب شناسی برگزار می کنیم که دیشب این جلسه با حضور استاندار کرمانشاه برگزار و باعث شد امروز شرایط بهتری را تجربه کنیم و نقاط ضعف برطرف و شرایط ما نسبت به دیروز تغییر پیدا کرد و امشب هم با حضور مسوولان نظامی و انتظامی و اجرایی جلسه‌ای برگزار می‌کنیم تا کیفیت کار فردا بهتر از امروز شود و زائران تردد روان تری داشته باشند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا