اجتماعی

وزرای آموزش و پرورش، علوم و بهداشت زمینه حضور پرشور جویندگان علم در مراکز آموزشی را فراهم کنند  

 

به گزارش مادنیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه بعدازظهر دیروزیکشنبه با اشاره به حضور گسترده و  پرشور مردم کشورمان در مراسم امسال اربعین حسینی ، از دولت و ملت عراق  بابت تلاش برای تامین نیاز زائران اربعین، و همچنین از  همه دستگاههای اجرایی، امدادی، بهداشتی و نظامی کشور و  رسانه‌ها بویژه رسانه ملی، برای کمک به برگزاری هر چه بهتر این مراسم جهانی، قدردانی  کرد.

 

رئیس جمهور در عین حال تلاش مضاعف برای حل مشکلات زائران و تسهیل بازگشت آنها را ضروری دانست.

 

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش افزایش بهره وری را لازمه رشد اقتصادی، رونق تولید و کارامدی نظام اداری دانست و همه اعضاء دولت را مکلف کرد نسبت به تحقق این مهم در دستگاههای خود برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

 

رئیس جمهور کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها را از وظایف اولویت‌دار دستگاههای دولتی دانست و بر تلاش این دستگاهها برای تحقق درآمدها از طرق پیش بینی شده مثل فروش اموال مازاد، مولدسازی دارائی و عرضه سهام دولتی تاکید کرد.

 

آیت‌الله رئیسی با اشاره به ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای منطقه به وزارت امور خارجه و مسئولان اقتصادی دولت ماموریت داد که با ایجاد یک ساختار متمرکز برای پیگیری مستمر اجرای تفاهم نامه‌ها با دیگر کشورها، برای حضور ایران در بازارهای منطقه‌ای و جهانی برنامه‌ریزی کنند.

 

در آستانه  شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و مراکز علمی کشور رئیس جمهور از وزارتخانه‌های آموزش وپرورش ،علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان خواست همه همت خود را برای فراهم کردن زمینه حضور پرشور ونشاط جویندگان علم در مراکز آموزشی بکار بگیرند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا