اجتماعیکرمانشاه

شهرداری طرح های نیمه‌کاره و راکد شهری را تعیین تکلیف کند / برای پروژه‌های مهم شهری باید روزشمار نصب شود

به گزارش مادنیوز ؛ “بهمن امیری‌مقدم” در ابتدای این نشست عنوان کرد: رویدادهای بزرگی مانند آیین اربعین و همایش بین‌المللی پیرغلامان، یک فرصت ممتاز و بی نظیر برای معرفی زیبایی های معنوی و عاشورایی و همچنین ظرفیت ها و پتانسیل‌های فرهنگی و گردشگری کرمانشاه به زوار حسینی، خادمان، پیرغلامان و ذاکران اهل بیت بود.

تقدیر از خدمات شهرداری در ایام اربعین

وی ادامه داد: شهرداری و سازمان های خدمات رسان زیرمجموعه آن در طول ایام اربعین و برگزاری همایش بین‌المللی پیرغلامان، زحمات بسیاری در زمینه جابجایی زوار حسینی،  نظافت معابر و ارائه خدمات مناسب کشیدند که جای تقدیر بسیار دارد.

مدیریت جهادی و میدانی بسترساز تحول در توسعه شهری است

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش مدیریت جهادی و میدانی و هم افزایی میان دستگاه‌ها و افزایش مشارکت‌های عمومی را بسترساز تحول در توسعه شهری دانست و گفت: می‌توان با همدلی و همراهی بیشتر، عقب افتادگی‌های کلانشهر کرمانشاه در حوزه های مختلف را جبران کرد.

شهر زیبا مطالبه جدی کرمانشاهی است

وی شهر زیبا را مطالبه جدی از سوی شهروندان کرمانشاهی دانست و گفت: یک شهر زیبا، آرامش، نشاط را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.

مدیر ارشد استان همچنین بر ضرورت زیباسازی اماکن دولتی، بانک‌ها، واحدهای صنفی، ناوگان خدماتی در سطح شهر تاکید کرد.

اعتبار 1200 میلیارد تومانی برای قطار شهری

وی در بخش دیگری از  سخنانش بر ضرورت وجود اولویت بندی‌های مناسب در پروژه‌های شهری تاکید کرد و گفت: پروژه‌هایی مانند طرح شهربازی، تعریض خیابان مدرس، جابجایی میدان بار، شهر هوشمند، قطار شهری و … از اولویت های کرمانشاه است که باید با جدیت توسط شهرداری دنبال شود.

امیری مقدم ادامه داد: در سفر اخیر رئیس جمهور به کرمانشاه، موضوع اتمام پروژه قطار شهری به عنوان یک مطالبه مطرح شد و دکتر رئیسی نیز تاکید کردند این پروژه قطار ی باید هر چه سریع تر به مرحله بهره برداری برسد و اعتبار 1200 میلیارد تومانی هم برای آن در نظر گرفته شده و شهرداری هم باید از طرق مختلف شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به مدت دوسال اعتبار در نظر گرفته شده برای تکمیل این پر‌وژه در بانک نگهداری شده و به جریان نیفتاده که چنین رویه هایی قابل قبول نیست.

ضرورت تعریض خیابان مدرس همزمان با تعریض پیاده رو

وی در ادامه به موضوع تعریض خیابان مدرس پرداخت و گفت: در اجرای طرح تعریض خیابان مدرس نباید تنها به تعریض پیاده رو بسنده شود و حتما بخش ماشین رو هم تعریض شود.

استاندار کرمانشاه از همچنین از تعریض نامنظم خیابان مدرس انتقاد کرد و گفت: عقب نشینی های تکه تکه و نامنظم، چهره خیابان را زشت کرده و این روند باید در قالب یک برنامه منظم اجرا شود.

واحدهای نیمه ویران و مخروبه تعیین تکلیف شوند

وی همچنین بر تعیین تکلیف واحدهای نیمه ویران و مخروبه واقع در خیابان مدرس توسط شهرداری و ساماندهی آن ها تاکید کرد.

مدیر ارشد استان برنامه خصوصی‌سازی اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی در سال‌های گذشته را یک اشتباه بزرگ و عامل تنزل کیفیت خدمات به شهروندان دانست و گفت: خرید صد دستگاه اتوبوس جدید و اضافه شدن به ناوگان شهری اقدامی مناسب برای ارتقای کیفیت حمل و نقل عمومی و زیبایی شهر است و تلاش می‌کنیم با رایزنی و اختصاص منابع مالی بیشتر، تعداد این ناوگان را افزایش دهیم.

ضرورت اجرای سریع پروژه شهربازی

وی در ادامه ایجاد يک شهربازی مناسب را  اولویت جدی کلانشهر کرمانشاه دانست و گفت: شهرداری باید هرچه سریع تر با مشارکت بخش خصوصی، پروژه شهربازی را اجرایی کند تا شهروندان بتوانند از آن بهره مند شوند.

امیری مقدم با تاکید بر تسریع در انتقال میدان بار کرمانشاه عنوان کرد: اجرای این طرح در کنار کمک به بهبود وضعیت ترافیک شهری، به بهبود وضعیت و زیبایی شهر نیز کمک می کند.

ضرورت ‌های تکمیل  طرح های نیمه کاره و راکد شهری

وی در ادامه همچنین بر ضرورت ‌های تکمیل  طرح های نیمه کاره و راکد شهری تاکید کرد و گفت: وجود پروژه های راکدی مانند پاساژ فیروزه، کتابخانه مرکزی و … به شهر لطمه زده و شهرداری باید هرچه سریع تر آن ها را تعیین تکلیف کند.

مدیر ارشد استان تاکید کرد: شهرداری باید برای پروژه‌ها بزرگ شهری روزشمار نصب کند و تا روند پیشرفت طرح ها برای شهروندان قابل ارزیابی باشد.

وی همچنین تاکید کرد: شهرداری باید با تعریف مشوق های مناسب، یک تحول مثبت در روند ساخت و ساز در بافت های فرسوده ایجاد کند و  با اینکار به رونق اقتصادی و زیبایی شهر کمک کند.

واحدهای غیرمجاز در همان آغاز کار تخریب شود

استاندار همچنین تاکید کرد: شهرداری باید با نظارت‌های دقیق و میدانی، جلوی هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه شهر را سد کند و واحدهای غیرمجاز را در همان آغاز کار فورا تخریب کند.

انتقاد از فقدان امکانات خدماتی در برخی پارک ها

وی همچنین از فقدان امکانات خدماتی در برخی از پارک های سطح شهر انتقاد کرد و گفت: برای پارک ها و فضای سبز سطح شهر فاقد هرگونه امکانات بهداشتی، رفاهی و تفریحی هستند و باید این نقیصه برطرف شود.

امیری مقدم در ادامه بر ضرورت عدم تکرار تجربه‌‌های تلخی مانند شهرک پردیس در شهرک سازی ها تاکید کرد و گفت: شهرک پردیس به گونه ای طراحی و ساخته شده که فاقد ورودی و خروجی استاندارد و فضای عمومی و خدماتی مناسب است و شهروندان در عذاب هستند.

استاندار هچنین خاطرنشان کرد: برخی از ساختمان‌های پزشکان در سطح شهر فاقد راه دسترسی مناسب، آسانسور  و … هستند و شهرداری موظف به استاندارسازی این ساختمان است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا