اجتماعیکرمانشاه

عشایر نقش کلیدی در توسعه کرمانشاه دارند

به گزارش مادنیوز ، بهمن امیری مقدم که همزمان با روز روستا و عشایر در جمع عشایر ایل زنگنه در گردنه خرخر تالاندشت از توابع شهرستان کرمانشاه حاضر شده بود،  گفت:  بیش از ۹۰۰ تن روغن کرمانشاهی با کیفیت مناسب توسط عشایر و روستائیان استان تولید می شود که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: دستگاه های مربوطه موظفند زیرساخت های مورد نیاز روستاییان و عشایر مانند آب و برق و تسهیلات بانکیت مورد نیاز را تامین کنند.

امیری مقدم عنوان کرد: تامین نهاده های دامی با قیمت مناسب، تامین آرد مصرفی و تسهیل در کوچ، از مطالبات جدی عشایر است که باید این امکانات فراهم شود.

وی همچنین به دیگر خدمات ارائه شده به عشایر استان اشاره و اظهار کرد: گاز ۷۰ روستا به تازگی وصل شده و در مجموع گازرسانی به ۲۳۰ روستا تا پایان سال انجام می شود.

استاندار گفت: در سال ۱۴۰۲ کرمانشاه باید در زمینه گازرسانی به استان سبز تبدیل شود.

وی همچنین بیان کرد: خوشبختانه دولت مردمی ۷۰ درصد از سهم بیمه عشایر را تقبل می کند و امکان مناسبی برای بیمه این عزیزان فراهم شده است.

او همچنین گفت: الگوی کشت، نظارت بر کشت و آموزش باید برای کشاورزان و روستائیان انجام شود.

در این دیدار نمایندگان قصرشیرین و هرسین در مجلس شورای اسلامی، معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری، فرماندار کرمانشاه، مدیرکل حوزه استاندار کرمانشاه و جمعی از مدیران کل استان هم حضور داشتند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا