اقتصادیکرمانشاه

ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر کرمانشاه باید متوقف شوند / شهرداری باید نظارت میدانی و روزانه بر ساخت و سازها داشته باشد   

به گزارش مادنیوز، استاندار کرمانشاه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور معاون اقتصادی استاندار و نمایندگان بخش خصوصی و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: کرمانشاه نیازمند مدیران تحول‌گراست و مدیرانی که از ایجاد تحول در حوزه خود ناتوان هستند باید کنار بروند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان با تاکید بر ضرورت تقویت نظارت ها در حوزه ساخت و سازهای شهری، گفت: دادگستری و دستگاه‌های نظارتی باید با کسانی که اساس و شاکله شهر را به هم ریخته اند، برخورد جدی انجام دهند.

 

امیری مقدم تاکید کرد: دادستانی باید با شهردارانی که در انجام وظایف قانونی خود در زمینه نظارت بر ساخت و سازهای خلاف قانون، کوتاهی می کنند، قاطعانه برخورد کند.

 

استاندار عنوان کرد: متاسفانه برخی از مجتمع های تجاری معروف این شهر فاقد فضای پارکینگ هستند و این خیانت به حقوق شهروندی است و باید با عاملان این تخلفات برخورد جدی شود.

 

وی تاکید کرد: قرار نیست حقوق شهروندی قربانی شود تا یک فرد به حداکثر سود خویش برسد.

 

امیری مقدم خاطرنشان کرد: ساختمان هایی که تخلف آشکار دارند باید پلمب و تخریب شوند.

 

وی دریافت هرگونه مبلغ از افراد بابت شروع ساخت و ساز، پیش از طرح پرونده در ماده ۱۰۰ را غیرقانونی دانست و گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ باید محلی برای سد کردن راه تخلفات باشد نه اینکه با فروش مجوز تخلف، به محلی برای کسب درآمدهای مشکل دار بیشتر برای شهرداری تبدیل شود و این مجموعه باید با کنار گذاشتن این رویه‌ها، از طریق تعریف پروژه های اقتصادی به دنبال کسب درآمدهای پایدار برای خود باشد.

 

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: متاسفانه برخی شهرداران با گذاشتن نیوجرسی در مقابل پروژه‌های بزرگ خدماتی، مانع ادامه کار آن‌ها شده‌اند که‌ این لطمه به اقتصاد شهر است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: طی این سال‌ها افراد بسیاری در شهرداری استخدام شده‌اند که حقوق و مزایای بسیار بالایی دریافت می‌کنند، بدون اینکه در محل کارشان حاضر شوند و باید دادستانی و دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ورود کنند.

 

امیری مقدم در بخش دیگری از سخنانش از حجم زیاد انحراف در اجرای پروژه‌های گلخانه‌ای انتقاد کرد و گفت: از ۴۶۵ مجوز صادر شده برای پروژه‌های گلخانه‌ای تعداد ۲۴۹ واحد دارای انحراف است که این یک آفت بزرگ برای حوزه کشاورزی استان محسوب می‌شود.

 

وی تاکید کرد: تمامی مجوزهای گلخانه‌ای در حال ساخت استان باید بررسی شوند و مجوز کسانی که تخلف دارند، باید باطل شوند.

 

استاندار کرمانشاه گفت: بر اساس ضوابط قانونی باید زمین‌های درجه دو و یا سه را به گلخانه‌ها اختصاص دهند ولی در این استان زمین های درجه یک و کنار جاده اصلی را برای اینکار اختصاص داده‌اند که در واقع زمینه سازی برای احداث باغ ویلاهای تفریحی و … است.

 

وی بر صورت به کارگیری فارق التحصیلان رشته کشاورزی در طرح های این حوزه تاکید کرد و گفت: در هر شهرستان باید یک شهرک گلخانه ای با اولویت واگذاری به فارغ التحصیلان کشاورزی احداث شود.

 

وی گفت: در سفر رئیس جمهور ۳ هزار میلیارد تومان به حوزه کشاورزی کرمانشاه اختصاص یافت و باید از این منابع برای فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌های گلخانه‌های استفاده شود.

 

وی با تاکید بر اینکه حرکت لاک‌پشتی در اجرای پروژه‌های گلخانه‌ای قابل قبول نیست در ادامه عنوان کرد: برخی افراد به بهانه ایجاد گلخانه، زمین‌های زیادی را تصاحب کرده اند که در صورت اجرایی نشدن فازهای بعدی، باید اراضی مازاد پس گرفته شود‌.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا