اجتماعیکرمانشاه

الزام انجمن هاي ساختماني به خريد توليدات استاني /ضرورت سامان‌دهی تعاونی‌های مسکن و رتبه بندی مهندسان ساختمانی

به گزارش ماد ؛ “بهمن اميري مقدم” روز یکشنبه در نشست شوراي مسكن استان كه با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استانداري، مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار كرمانشاه و ساير اعضا در محل سالن جلسات شهيد سليماني استانداري برگزار شد، اظهار داشت: طرح ابتکاری استان بدین صورت است که تسهیلات به جای پرداخت به انبوه ساز، به حساب کارخانه و تولید کننده مصالح و تجهیزات واریز می شود تا این تسهیلات به طور کامل برای تامین نیاز پروژه های احداث مسکن مصرف شود و در عین حال منجر به رونق تولید و در نتیجه رونق اشتغال و کسب کار در استان شود.

استاندار كرمانشاه اين اقدام را برنامه اي بسيار مناسب هم براي كمك به اقتصاد و اشتغال و هم كمك به عمران و آباداني استان عنوان كرد كه مي تواند حتي به عنوان الگوي كشوري نيز مطرح شود.

مقام عالي استان گفت: سالي 30 هزار واحد در طرح نهضت ملي مسكن در استان ساخته خواهد شد كه در 4 سال 120 هزار واحد مي شود اما از متوليان راه و شهرسازي استان خواسته ايم با توجه به اينكه مردم استان مشكلات زيادي در بخش مسكن دارند تمهيدات لازم را براي ساخت 200 هزار واحد حتي بالاتر از سهيمه استان بيانديشند.

وي همچنين با تاكيد بر ساماندهي و مشخص نمودن وظايف كاري هر كدام از تعاوني هاي مسكن استان ادامه داد: ساماندهي تعاوني هاي مسكن استان كاري الزامي است زيرا با اين برنامه از يكسو از فعاليت تعاوني هاي كم كار و مشكل دار جلوگيري مي شود و از سوي ديگر شرايط كاري براي ديگر تعاوني ها كه فعال و پركار هستند، تبيين مي شود.

رئيس شوراي مسكن استان تصريح كرد: به هيچ عنوان پذيرفتني نيست كه تعاوني هاي مشكل دار كه براي اعضا نگراني بوجود آورده اند، ادامه فعاليت داشته باشند و اگر چنين موردي ديده شود حتما با دستگاه خاطي برخورد خواهد شد.

وي عنوان كرد: از دستگاه هاي ذيربط انتظار داريم كه هر چه سريعتر تعاوني هايي كه به عهد خود با اعضا تعاوني خود عمل نكرده اند، تعيين تكليف و از ادامه فعاليت آنها جلوگيري كنند.

استاندار كرمانشاه خاطرنشان ساخت: متاسفانه ميراث خوبي از عملكرد بعضي از تعاوني ها در استان به جا نمانده كه وظيفه دستگاه هاي اجرايي ذيربط تعيين تكليف هر چه سريعتر آنهاست.

اميري مقدم در ادامه با اشاره به گردش مالي 12 هزار ميليارد توماني در سال در بخش مسكن استان افزود: اين گردش مالي براي 4 سال نزديك به 50 هزار ميليارد تومان مي باشد كه حجم بالايي از سرمايه را به دنبال خواهد داشت از اينرو تمام انجمن ها و پيمانكاران ساخت و ساز بايد ملزم به خريد توليدات استاني شوند زيرا با اين كار هم اشتغال و رونق اقتصادي حاصل و هم اينكه عمران و آباداني بيشتري براي استان محقق مي شود.

وي بيان داشت: بايد در بخش ساخت و ساز استان اتفاقي رخ دهد كه هم توليد كنندگان به عنوان تامين كنندگان قابل اطمينان و هم سازندگان به عنوان مشتريان خوبي براي توليدكنندگان استان معرفي شوند.

وي همچنين در اين جلسه خواستار انجام رتبه بندي بين مهندسين استان شد و گفت: با اين كار مهندسين فعاليت خود را براي كسب آموزش هاي لازم كه مي تواند نقش بسيار موثري در زيباسازي و ساخت اصول فني سازه ها به دنبال داشته باشد، افزايش خواهند داد.

استاندار كرمانشاه از متوليان دستگاه هاي خدمات رسان خواست كه سريعاً به دنبال ايجاد زيرساخت هاي خدماتي مانند آب، گاز و برق در طرح هاي نهضت ملي مسكن در استان باشند و به هيچ عنوان اين موضوع را به آينده موكول نكنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا