عمومیکرمانشاه

کرمانشاه سایت دفن نخاله‌های ساختمانی ندارد

به گزارش ماد، رئیس اداره مدیریت زیست محیطی آب و خاک و  پسماند اداره کل حفاظت محیط  استان کرمانشاه گفت: درحال حاضر حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن پسماند عمرانی در حاشیه شهر کرمانشاه رها شده است و روز به روز بر میزان آن افزوده می‌شود.

 

صلاح الدین محمودی گفت: حدود ۱۰ سال است که موضوع ایجاد سایت دفن نخاله‌های ساختمانی در کرمانشاه مطرح است.

 

وی با بیان اینکه یک نقطه در ضلع جنوب شرقی شهر کرمانشاه و دو نقطه هم در محدوده  سراب نیلوفر برای دفن نخاله‌های ساختمانی در نظر گرفته شده است افزود:  تا کنون  اقدام اجرایی خاصی در این زمینه انجام نشده است.

 

محمودی اضافه کرد: برای راه اندازی سایت دفن نخاله های ساختمانی در نقطه جنوب شرقی شهر مجوز صادر و امسال نیز تمدید شد، اما هنوز این موضوع  وارد مرحله عملیاتی نشده است.

 

وی گفت:  دو نقطه درنظر گرفته شده برای دفن پسماند‌های عمرانی در مسیر سراب نیلوفر نیز در حال اخذ مجوز اند.

 

رئیس اداره مدیریت زیست محیطی آب و خاک و  پسماند اداره کل حفاظت محیط  استان کرمانشاه با اشاره به اینکه وضعیت نامناسب پسماند‌ها ساختمانی بصورت کتبی و شفایی به شهرداری ابلاغ شده است گفت: در آخرین مصوبه کارگروه مدیریت پسماند استان  در ۲۷ مهر مقرر شد که شهرداری ظرف یک ماه بعد از این تاریخ نسبت به ارائه برنامه مدیریت پسماند‌های عمرانی و اعلام محل های مورد نظر اقدام کند.

 

به جا ماندن پسماند‌های ساختمانی، معضلات زیادی از جمله آلودگی‌های زیست محیطی  و ایجاد چشم انداز ناخوشایند شهری را به همراه دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا