اجتماعیکرمانشاه

کرمانشاه، قدمگاه هزار ساله زوار حسینی است /مرز بین المللی خسروی برای اولین بار به شکل کامل بازگشایی شد/ رضایت زوار حسینی از امکانات و خدمات خسروی

به گزارش ماد،  استاندار کرمانشاه در همایش منطقه ای تجلیل و تکریم از خادمین و موکب داران حسینی استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان، و همدان که به میزبانی کرمانشاه و با حضور جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور برگزار شد؛ عنوان کرد: اربعین یک همایش بین المللی برای احیاء و زنده نگه داشتن‌ راه امام حسین علیه السلام و راه عدالت و آزادگی است.

وی افزود: کرمانشاه دروازه تاریخی کربلا و قدمگاه عاشقان حسینی است و این افتخار میزبانی و خدمتگزاری به اهل بیت، یک قدمت هزار ساله دارد.

امیری مقدم افزود: بسیاری از بزرگان و مفاخر دینی در طول تاریخ از مرز خسروی به کشور عراق و عتبات عالیات رفته اند و برخی از این بزرگان تحت تاثیر میزبانی خوب کرمانشاهی‌ها در همین استان ماندگار شده‌اند.

وی یادآور شد: مردم کرمانشاه برای میزبانی مناسب تر از زوار حسینی، خانه های خود را به صورت اندرونی و بیرونی می‌ساختند تا زوار حسینی از آسایش کامل برخوردار باشد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: بازار سنتی کرمانشاه نیز به شکل زمستانی و تابستانی ساخته شده تا زوار در فصول مختلف سال از گرما و یا سرما در عذاب نباشند.

وی در ادامه عنوان کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های متعددی که انجام گرفت خوشبختانه امسال مرز تاریخی و بین المللی خسروی برای اولین بار به شکل کامل بازگشایی شد و با توجه به زیرساخت‌ها و امکانات بسیار خوب این مرز، زوار حسینی از امکانات و خدمات بسیار راضی بودند.

امیری مقدم در ادامه سخنانش به تکثر مذهبی و آیینی در کرمانشاه و زندگی برادرانه و مسالمت آمیز اقوام و مذاهب مختلف آن اشاره کرد و گفت: در کرمانشاه از دیرباز برادران اهل حق، سنی و شیعه در کنار هم در ایام‌ اربعین به زوار حسینی خدمت کرده اند.

وی تاکید کرد: آیین اربعین در کرمانشاه بسترساز وحدت دینی و آیینی بوده است.

امیری مقدم بر مردمی بودن مواکب تاکید کرد و گفت: دولت مردمی نیز در ایام اربعین با فراهم کردن زیرساخت‌ها، امنیت زوار و تسهیل در رفت و آمد به شکوه هر چه بیشتر این آیین جهانی کمک کرد.

وی در ادامه سخنانش از حضور پرشور مردم ولایتمدار، بصیر و موقعیت شناس و انقلابی کرمانشاه در آیین ۱۳ آبان قدردانی کرد و گفت: دشمن سال هاست به دلیل منش عاشورایی، اربعینی و آزادگی ملت ایران، در برابر قدرت نظام مقدس جمهوی اسلامی سر تعظیم فرود آورده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا