سلامتکرمانشاه

اولین مگا ICU غرب کشور در بیمارستان “فارابی” کرمانشاه راه اندازی می‌شود

به گزارش ماد، دکتر سارا حجتی تبار افزود: یکی از مهمترین پروژه‌های توسعه‌ای بیمارستان، مگا ICU بیمارستان با ظرفیت ۲۴ تخت ICU است که از پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی افزود: بخش جدیدی که تازه فعالیت خود را آغاز کرده، بخش مانیتورینگ مداوم نوار مغزی است که اولین بخش در غرب کشور محسوب شده و در زمینه درمان و تشخیص اختلالات صرع و تشنج نقش دارد.
این بخش بین المللی بوده و به زودی از کشور‌های همسایه هم پذیرش بیمار خواهیم داشت.
کلینیک تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان فعال است و در این کلینیک که به زودی نام آن به کلینیک “مهر” تغییر پیدا خواهد کرد، خدمات روانپزشکی، مغز و اعصاب، فلوشیپ صرع و تشنج، عفونی، قلب و طب فیزیکی ارائه می‌شود. همچنین واحد روانشناسی و مشاوره و روانسنجی هم در این کلینیک با تعرفه دولتی فعال است.
به زودی تخصص‌های زنان، اطفال، توانبخشی و دندانپزشکی هم در این کلینیک فعال می‌شود.
همچنین مراکز تحقیقاتی خوبی از جمله مرکز تحقیقات اختلالات خواب و علوم رفتاری و سوءمصرف مواد هم در بیمارستان فعال هستند.
بیش از هشت هزار بیمار در شش ماهه ابتدای سال به بیمارستان فارابی مراجعه کردن اند و از این تعداد ۳۵۰۰ نفر بیمار مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۵۱۲ نفر بستری شده اند.
همچنین از مجموع مراجعان در شش ماهه ابتدای سال ۲۶۰۰ نفر به اورژانس روانپزشکی مراجعه داشته که ۱۵۰۰ نفر آن‌ها بستری شده اند.
برای اینکه از بستری مجدد بیماران روان جلوگیری شود، پس از ترخیص از بیمارستان در قالب پیگیری‌های تلفنی و ویزیت در منزل روند درمان بیماران پیگیری می‌شود.
بیمارستان فارابی کرمانشاه از سال ۱۳۶۰ راه اندازی شده است و در سال‌های ابتدای فعالیت خود فقط پذیرای بیماران روانپزشکی بود، اما پس از چندسال پذیرش بیماران مغز و اعصاب هم به فعالیت‌های آن اضافه شده است
در حال حاضر این بیمارستان مرکز اصلی پذیرش بیماران روانپزشکی و مغز و اعصاب در استان و حتی غرب کشور است .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا