خبر ویژه

یارانه قطع نمی شود

«حمید فرداد»  در مورد برخی اخبار مبنی بر حذف یارانه نقدی و پرداخت آن در قالب کالابرگ، اظهار داشت: پس از اعلام رسمی و اجرای طرح، مردم می‌توانند به‌صورت اختیاری کالابرگ الکترونیکی را انتخاب کنند و در غیر این صورت یارانه نقدی را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت اختیاری و در مرحله نخست در استان هرمزگان اجرایی می‌شود، گفت: سامانه ملی اعتبار برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک بر اساس هر کدملی در دستور کار قرار داد.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان افزود: بر اساس این طرح، خانوارها می‌توانند به اعتبار یارانه یک ماه زودتر کالاهای اساسی را خریداری کنند.

وی عنوان کرد: هرمزگانی‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز (اعلام شده) نسبت به استفاده از این اعتبار در خرید اقلام اساسی استفاده کنند و خرید اقلام اساسی به‌صورت نقد و اعتباری است؛ یعنی مقدار مشخصی از قیمت کالا از محل اعتبار اختصاص‌داده شده پرداخت می‌شود و خریداران باید مابقی مبلغ را با استفاده از کارت بانکی یا به‌صورت نقدی پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت رفاه ایرانیان با بیان اینکه استفاده از کالابرگ الکترونیکی به‌صورت اختیاری است، تاکید کرد: استفاده از اعتبار از طریق تمامی کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار، امکان‌پذیر خواهد بود و در مورد کالاهای مشمول طرح نیز الزامی به خرید یک نشان تجاری مشخص نیست و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده و از هر نشان تجاری دلخواه، خرید خود را انجام دهند.

فرداد تأکید کرد: یارانه نقدی حذف نمی‌شود و استفاده از کالابرگ الکترونیکی کاملاً اختیاری است.

منبع: ایرنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا