اقتصادی

یورو 40

به گزارش ماد، قیمت امروز یورو در بازار از مرز 40 هزار توام گذشت و نرخ برابری دلار نیز از 38 هزار تومان عبور کرد تا کماکان ارزش دارایی های مردم کاهش یافته و تورم ناشی از آن سفره مردم را بیش از گذشته دچار مشکل کند.

بنابر این گزارش، قیمت دلار در سال گذشته حدود 26 هزار تومان بود و در پایان دولت قبل قیمت دلار زیر 25 هزار تومان بود.

سکه نیز در حالی که یک کالای لوکس بوده و قاعدتا می بایست، نسبت به افزایش قیمت حساسیت بالایی داشته باشد، اما امروز قیمت سکه امامی نیز 19 میلیون تومان به ازای هر قطعه را رد کرد.

کاهش قیمت ریال در برابر ارزهای خارجی، ریال ایران را به یکی از کم ارزش ترین پول های جهان تبدیل کرده است و معلوم نیست این سریال کی به پایان می رسد.

دولت و تیم اقتصادی آن باید بدانند که اقتصاد یک علم است و با آن باید برخورد علمی داشت، نخستین آن این که گرایش مردم به خرید سکه و دلار ناشی از اضطراب آنها برای حفظ ارزش پول و دارایی خود است، برای توقف این سریال شوم، چاپ پول و تصمیم های غلط باید متوقف شود.

تولید به عنوان پشتوانه اصلی ارزش پول ملی باید تقویت شود، ستادهای تسهیل استانی و ملی در خدمت تولید قرار بگیرند و تسهیلات بانکی به سمت این بخش از اقتصاد تغییر جهت دهند.

بازنگری بنیادین در سیاست خارجی برای بهره گیری از فرصت های بازار جهانی، موضوع مهم دیگری است که دولتمردان از آن آگاهند، اما با پشتوانه دیپلماسی قوی امکانپذیر می شود، عدم تغییر ریل ممکن است اقتصاد ایران را ورشکسته کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا