اقتصادی

تجلیل از شرکت نفت پاسارگاد به عنوان صنعت برتر کشور

به گزارش ماد به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت نفت پاسارگاد، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره این شرکت در جمع خبرنگاران گفت: شرکت نفت پاسارگاد به عنوان بزرگترین تولید کننده قیر در خاورمیانه دارای ۶ کارخانه در شهرهای آبادان، بندرعباس، تبریز، شیراز، تهران و شازند در استان مرکزی است.
وی خاطر نشان کرد: این شرکت دو پایانه صادراتی در بندر امام خمینی (ره) و بندر شهید رجایی دارد.
دکتر مسعود اسفندیار تصریح کرد: ۱۵ نوع گرید مختلف قیر به عنوان آخرین گریدها در سطح دنیا در حال تولید هستند از جمله پی جی پلاس و آخرین گرید تولید شده توسط این شرکت در دمای هوای مثبت ۷۶ درجه و منفی ۲۲ درجه قابلیت استفاده دارد.
وی یادآور شد :با توجه به اینکه از صنعت قیر به عنوان صنعت سیاه یاد می‌شود ولی شرکت نفت پاسارگاد با ارج نهادن به محیط زیست به عنوان صنعت سبز معرفی شده است.
مدیرعامل شرکت نفت پارسارگاد با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان سکان‌دار استاندارد قیر در سطح کشور شناخته می‌شود، تاکید کرد: میزان تولیدات شرکت در سال گذشته حدود یک میلیون تن بوده ولی امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم ۵۰ درصد رشد تولید داشته باشیم و تا این لحظه تقریباً حدود ۹۵۰ هزار تن تولید قیر را در ۶ کارخانه به ثبت رسانده ایم و امیدواریم تا پایان سال اگر طبق برنامه حرکت کنیم، ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته باشیم.

دکتر اسفندیار اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت مردمی و تغییر مدیریت در نفت پاسارگاد، رویکردها و برنامه‌های‌های بزرگترین شرکت قیر ساز ایران تغییر کرد و این تغییرات سبب شد تا عملکرد این شرکت در بسیاری از شاخص ها بهبود یابد.
وی تاکید کرد: عملکرد مثبت واحدهای ستادی و تلاش بی‌وقفه پرسنل کارخانه ها سبب شد تا میزان تولید در ۸ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد گفت: نگاه ویژه تیم مدیریتی نفت پاسارگاد به تامین قیر مورد نیاز داخل، عقد تفاهم نامه های متعدد و پیگیری همکاران سبب شد تا فروش داخلی این شرکت طی ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۰ درصد رشد داشته باشد.
وی با اشاره به صادرات این شرکت به کشورهای چین و حاشیه خلیج فارس اظهار داشت: کشورهای اروپایی از قیرهای پلیمری که مواد اولیه آنها پودر لاستیک می باشد و به دلیل نداشتن آلایندگی، صنعت سبز شناخته شده، استفاده می کنند در همین راستا در حال مذاکره به منظور صادرات این محصول می باشیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا