آخرین خبراجتماعی

نمایش پدافند چند لایه ذوالفقار توسط ارتش ایران

به گزارش ماد به نقل از فارس،یک رسانه آمریکایی روز دوشنبه در مطلبی به موفقیت سامانه‌های دفاع موشکی ایران از جمله «باور-۳۷۳» اشاره کرد و نوشت، آزمایش جدید این سامانه کمتر از دو ماه پس از آن انجام شد که ایران از نسخه با برد توسعه یافته باور-۳۷۳ خود رونمایی  و اعلام کرد با موفقیت یک هدف را از فاصله ۱۸۶ مایلی منهدم کرده است.

 وبگاه آمریکایی «فوربز» در این باره  نوشت، سامانه باور-۳۷۳ که در آگوست ۲۰۱۹ وارد خدمت شد، نقش پدافند هوایی ایران ایفا می کند. ایران در نوامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که نوع ارتقا یافته آن  را ساخته و آزمایش شده است.

در این آزمایش رادار این سامانه یک هدف را از فاصله ۲۸۰ مایلی شناسایی و آن را از فاصله ۲۵۰ مایلی ردیابی کرد و با استفاده از موشک جدید «صیاد-۴» در برد ۱۸۶ مایلی منهدم کرد. در آن برهه یکی از فرماندهان ارشد ایرانی حتی اعلام کرد که این سامانه می‌تواند با هواپیماهای نسل پنجم مقابله کند.

این وبگاه نوشت، ایران دفاع هوایی لایه به لایه خود را در رزمایش نظامی «ذوالفقار- ۱۴۰۱» به نمایش گذاشت. سامانه «مرصاد» ساخت ایران در جریان این رزمایش یک پهپاد را که در ارتفاع ۲۵ هزار پایی خارج از حریم هوایی ایران فعالیت می کرد، ردیابی کرد. ایران همچنین در این رزمایش از پدافند هوایی کوتاه برد و ارتفاع کم «مجید» و سامانه‌های برد بلند «۱۵ خرداد» و «تلاش» استفاده کرد.

ایران بر این باور است که سامانه باور-۳۷۳ حتی می‌تواند با «اس-۴۰۰» روسیه رقابت کند. این در حالی است که ایران یک نوع پیشرفته از سامانه «اس-۳۰۰» را که سال ۲۰۱۶ دریافت کرد، استفاده می‌کند.

 به دنبال برگزاری رزمایش «ذوالفقار۱۴۰۱» توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی به تحلیل‌هایی در این زمینه پرداختند.

روزنامه «جروزالم پست» روز یکشنبه نوشت، پهپادهای ایرانی در حال حمله به ماکت کشتی و یک انبار نشان داده شدند. این کشتی شبیه به کشتی رزمی «صاعر ۶» نیروی دریایی (رژیم) اسرائیل به نظر رسید.

این روزنامه نوشت، این بدان معناست که ایران نه تنها از ظاهر کشتی بلکه نحوه تجهیز آن توسط اسرائیل نمونه برداری کرده است. به نظر می‌رسد این پیام واضحی از سوی ایران باشد که می‌تواند کشتی‌ها، بنادر  و تاسیسات دریایی (رژیم) اسرائیل را تهدید کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا