سیاسی

رایزنی‌های ایران با روسیه درباره سوریه، یمن و لیبی

ماد نیوز – علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی که در راس هیأتی جهت رایزنی و گفت‌وگو با مقامات روسیه به مسکو سفر کرده، چهارشنبه ۱۲ بهمن با میخائیل بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در خاورمیانه و شمال آفریقا ملاقات و درباره آخرین تحولات سوریه، یمن و لیبی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین بر لزوم ‌حل ‌و فصل مسائل و مشکلات سوریه از طریق راه حل سیاسی و گفت‌وگو تأکید کرده و حمایت خود را  از  انجام مذاکرات  سوریه و ترکیه در چارچوب نشست‌های چهار‌جانبه سوریه، ترکیه، جمهوری اسلامی ایران و روسیه اعلام کردند.

در بخشی از این دیدار طرفین پیرامون آخرین تحولات کشور یمن به رایزنی پرداخته و بر لزوم حل مشکلات انسانی و برقراری آتش بس تاکید کردند.

آخرین تحولات لیبی‌از جمله موضوعات‌ مورد گفتگو در این دیدار بود. طرفین بر لزوم حفظ تمامیت اراضی، تحقق وفاق ملی و بازگشت صلح و امنیت تاکید کردند.

الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه در این نشست حضور داشت.

به گزارش فارس، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی همچنین، شامگاه چهارشنبه با سرگئی ورشنین معاون وزیر خارجه روسیه ملاقات و درباره همکارهای دو کشور در مجامع بین‌المللی، منطقه‌ای و نیز روند آستانه در خصوص سوریه و تحولات لیبی و یمن گفتگو و رایزنی کرد.

طرفین در این مذاکرات  ضمن ابراز خرسندی از سطح همکارهای فیمابین ، راه‌هتی گسترش این همکارها جهت حل مشکلات انسانی و برقراری صلح و امنیت در کشورهای مزبور مورد بررسی و توافق قرار دادند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا