فرهنگ و هنرکرمانشاه

محفل انس با قرآن

شهردار کرمانشاه گفت: با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان می توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی بایستیم.  

به گزارش خبرنگار ماد ، نادر نوروزی؛ شهردار کرمانشاه امروز در مراسم معنوی محفل اُنس با قرآن کریم، ویژه قاریان و قرآن آموزان نوجوان پسر که در محل فرهنگسرای قرآن و عترت(ع) شهید حاج قاسم سلیمانی و به مناسبت بیست و یکم ماه مبارک رمضان برگزار شد، مولای متقیان را بهترین الگوی جوانان برشمرد.

 

شهردار کرمانشاه ضمن بیان اینکه برگزاری این محافل برکات و اهداف زیادی دارد که ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر در آیات الهی مهم‌ترین آنها هستند، گفت: با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص کودک و نوجوان که همانا آتیه سازان فردا خواهند بود، می توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی بایستیم.

 

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم می تواند آثار معنوی کلام نور و ترویج فرهنگ قرآنی را در بین انواع نسل ها به دنبال داشته باشد.

 

نوروزی با اشاره به شهادت امام علی(ع) ابراز داشت: شناخت مردان بزرگ و شخصیت های الهی و آشنا شدن با ویژگی ها و خصوصیات روحی و اخلاقی آنان، زمینه تربیت و خودسازی را در ما فراهم می کند و در مـیان شخصیت های بزرگ جهان، امام علی(ع) از موقعیت فوق العاده ای بـرخـوردار بـود که توانست با بهره مندی از الطاف خاص خداوند و قـرار گـرفـتن در شرایط مناسب تربیتی، استعدادهای خود را شکوفا کـرده و در همه ابعاد به اوج قله کمالات انسانی برسد و مظهر همه خوبی ها شود که مسلماً بهترین الگوی برای جوان امروز ایرانی محسوب می گردد.

در ادامه حجت الاسلام محمدرسول کرمی نیز در سخنانی به اهمیت قرآن و جایگاه آن در جهان اسلام و زندگی مسلمانان پرداخت و با ذکر احادیث و آیاتی از قرآن کریم، گفت: قرآن منشور جاویدان الهی و آخرین کتاب آسمانی برای هدایت بشریت است و از این رو تمام نیازهای انسان در قرآن مطرح شده است. ما با عمل به قرآن می توانیم تمامی مشکلات امروز جامعه را برطرف نماییم تا به سعادت دنیوی و اخروی نایل شویم.

 

گفتنی است، از ابتدای ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای قرآن و عترت شهید حاج قاسم سلیمانی، جلسات قرائت و تفسیر قرآن کریم به همت سازمان فرهنگی شهرداری و اتحادیه موسسات قرآنی انجام پذیرفته که همکاری و حمایت مدیران و پرسنل موسسات قرآنی شهر کرمانشاه در این راستا تحسین برانگیز است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا