کرمانشاه

اجراي اولین طرح مقابله با سارقان احشام،
دستگیری 40 سارق و کشف 36 فقره سرقت

رئیس پلیس آگاهی فراجا از اجراي اولین طرح مقابله با سارقان احشام خبر داد و افزود: در نتيجه اجراي این طرح تعداد 40 سارق احشام دستگیر و 36 فقره سرقت کشف شد.

به گزارش خبرنگار ماد، سردار ” محمد قنبری”  ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک عید سعید فطر در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستاي کنترل و کاهش سرقت‌هاي احشام، اجرای اولین طرح مقابله با سارقان احشام ماه گذشته به مدت دو روز با همکاري پليس هاي تخصصي در سطح استان هاي هدف به مرحله اجرا درآمد.

 

وی افزود: در سال 8 الی 10 طرح مقابله با سارقان احشام به صورت سراسری و یا به استان های هدف نسبت به وقوعات ابلاغ و اجرا می شود که این طرح اولین طرح در سال جاری بود که انجام شد.

 

وی با اشاره به  کشف 36 فقره سرقت گفت: در نتيجه اجراي این طرح 40 سارق احشام دستگیر شدند که 60 درصد آنها سابقه دار و 40 درصد فاقد سابقه بودند .

 

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه استان کهگيلويه و بويراحمد از لحاظ نرخ کشف به دستگيري بهترين عملکرد را در بين استان هاي سراسر کشور به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: با توجه به گزارشات ارائه شده بيشترين آمار دستگيري و کشفيات به ترتيب مربوط به خراسان رضوي، گيلان و اصفهان می باشد.

 

وی تصریح کرد: بخش اعظمی از کشور و همچنین تعداد زیادی از روستائیان و عشایر از طریق دامداری امرار معاش می کنند به طوری که استفاده از روش های سنتی و قدیمی برای نگهداری احشام زمینه ساز سوء استفاده سارقان و افراد سودجو برای سرقت آن شده است.

 

سردار قنبری به تشدید برخورد با سارقان احشام تاکید کرد و گفت: کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها و همچنین روستاها به ویژه در هنگام شب و نیز آگاه سازی دامداران در این خصوص از جمله مواردی است که در جلوگیری از سرقت احشام تاثیر بسزایی دارد.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا