آخرین خبرخبر یک

چه کسانی مشمول مالیات بر معاملات مکرر مسکن می‌شوند؟

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، مشمولان و معافیت‌های مالیاتی معاملات مکرر مسکن را تشریح کرد.
ابوالفضل نوروزی در تشریح معافیت‌های در نظر گرفته شده در لایحه مالیات بر معاملات مکرر گفت: هر گونه انتقال مالکیت اعم از فروش وکالتی نیز مشمول مالیات بر معاملات مکرر مسکن است.

وی تاکید کرد: یک فرد حقیقی یا حقوقی می‌تواند «یک ملک» را خریداری و زیر یک سال «همان ملک» را فروخته و مشمول مالیات بر معاملات مکرر نشود، اما برای خرید و فروش ملک دوم به بعد، مشمول مالیات بر معاملات مکرر خواهد شد.
جزئیات معافیت مالیاتی از معاملات مکرر مسکن

وی افزود: از سوی دیگر فرضا اگر یک نفر ۱۰۰ ملک و مسکن در سال خریداری کرده و زیر یک سال این واحدهای مسکونی را به فروش نرساند، مشمول مالیات ۶۰ درصدی در سال اول نخواهد شد.

نوروزی با اشاره به اینکه ساخت مسکن و تولید به طور کامل مشمول این مالیات نخواهد شد، گفت: اگر فرضا یک شخص حقیقی یا حقوقی در لحظه ۱۰۰ ملک را ساخته و آن را به فروش برساند، مشمول مالیات بر معاملات مکرر نخواهد شد.

سرپرست دفتر اقتصادِ مسکن وزارت راه و شهرسازی در تشریح اهداف وضع این پایه مالیاتی تاکید کرد: این طرح موجب هدایت سرمایه‌ها از سوداگرای و دلالی به حوزه تولید مسکن خواهد شد.
فروش وکالتی، مشمول مالیات بر معاملات مکرر مسکن

وی ادامه داد: همزمان با وضع این پایه مالیاتی با کاهش تقاضاهای سوداگری و غیر مصرفی، زمینه کنترل قیمت در بازار مسکن مهیا شده و موتور تولید تورم در اقتصاد خاموش می‌شود.

نوروزی با اشاره به رشد تولید در صورت وضع این پایه مالیاتی گفت: به دلیل هدایت سرمایه‌ها از سمت دلالی مسکن به تولید، وضع مالیات بر معاملات مکرر به رشد تولید ختم خواهد شد.

سرپرست دفتر اقتصادِ مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: انتقال مالکیت ناشی از ارث، مشمول مالیات نیست.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا