کرمانشاه

دادستان کرمانشاه:
تمام پرونده‌های تصادفات جرحی به شورای حل اختلاف ارجاع می‌شود   

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از ارجاع تمام پرونده های تصادفات منجر به جرح به شعب شورای حل اختلاف خبرداد.   

به گزارش خبرنگار ماد، شهرام کرمی  بااشاره به اجرایی شدن ابلاغیه ارجاع پرونده های تصادفات جرحی در استان، اظهار کرد: در این راستا از این پس تمام پرنده های تصادفات جرحی _غیر از پرونده های فوتی و قطع عضو _ به شعب شورای حل اختلاف ارجاع داده می شوند.

 

وی تسریع در جبران خسارت به مصدومین و زیان دیدگان ناشی از تصادفات رانندگی، کاهش ورودی پرونده ها به دادسرا و محاکم کیفری، خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و ایجاد صلح و سازش در پرونده ها را از جمله اهداف اجرای این اقدام عنوان کرد.

 

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین از معاونت توسعه حل اختلاف استان درخواست شده تا نسبت به راه اندازی يک شعبه تخصصی در جهت رسیدگی به پرونده های تصادفات جرحی و آموزش به کارکنان شعب سریعا اقدام کند.

 

وی در خصوص پرونده هایی که ظن به صوری بودن آنها وجود دارد هم گفت: در پرونده هایی که برابر مندرجات پرونده یا ارائه مستندات از جانب شرکت بیمه ظن بر صوری بودن آنها وجود دارد ، در مرحله تحقیقات اولیه پرونده به دادسرای استان ارجاع و در آنجا مورد رسیدگی قرار می گیرد.

 

کرمی تاکید کرد: چنانچه صوری بودن تصادف محرز شود، پرونده به شعبه تحقیق دادسرای استان ارجاع داده می شود.

 

مدعی العموم استان در ادامه متذکر شد: کلیه ضابطین انتظامی اعم از کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی، پلیس راهور ،پلیس راه و پزشکی قانونی در اجرای طرح مذکور مکلف هستند همکاری لازم را با شورای حل اختلاف داشته باشند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا