کرمانشاه

استاندار کرمانشاه:
دانشگاه ها در گره گشایی از مشکلات کرمانشاه همراهی کنند  

به گزارش خبرنگار ماد؛ دکتر محمدطیب صحرایی در همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور که به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه رازی و با حضور دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، آیت الله علما نماینده ولی فقيه و امام جمعه کرمانشاه، دکتر مصری نایب رئیس مجلس و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، دکتر حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی و دکتر شهریار حیدری نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب و اساتید دانشگاهی برگزار شد؛ عنوان کرد: دانشگاه یکی از شاداب ترین  عرصه‌های فعالیت در حوزه علم و دانش است و این شادابی مدیون حضور دانشجویان است.

 

وی در ادامه با تبریک پنجاهمین سال تاسیس  دانشگاه رازی گفت: از همه کسانی که از ابتدا تاکنون در این دانشگاه برای بالندگی علم و دانش مجاهدت کرده اند سپاسگذاری می کنم و برای این مجموعه آرزوی بالندگی روزافزون دارم.

 

دکتر صحرایی در بخش دیگری از سخنانش، تمرکز علم و جمعیت را قدرت آفرین خواند و گفت: هر کجا تمرکز جمعیت و علم ایجاد شود، قدرت هم تولید می شود.

 

وی یادآور شد: این تمرکز اگر در جوامع اهل ایمان ایجاد شود بسترساز اتفاقات مبارک و تحول آفرین بسیار بیشتری است.

 

مقام عالی استان یادآور شد: کرمانشاه بیش از هر جای دیگر نیازمند این تمرکز و وحدت و قدرت آفرینی علمی است.

 

وی گفت: جامعه عملی و دانشگاهی باید در زمینه ایجاد یک حرکت قوی تر، دقیق تر و سریع تر در استان کرمانشاه نقش آفرینی کند.

 

دکتر صحرایی با اشاره به اینکه پیشتازی دانشگاه رازی در عرصه علم و دانش باید توسط جامعه احراز شود در ادامه تاکید کرد: اگر خواهان پیشرفت کرمانشاه و ایفای نقش خود در ایران اسلامی هستیم باید این جایگاه پیشتازی توسط جامعه احراز شود.

 

وی گره‌گشایی از مشکلات استان را یکی از وظایف اصلی دانشگاه دانست و تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید به اداره عالمانه و بهتر کرمانشاه کمک کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا