حوادث

در جریان حوادث مدارس، ماده سمی در کار نبوده است

 

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: باید با شایعه پراکنان و دروغ پراکنان در ماجرای بدحالی دانش‌آموزان برخورد درس‌آموز شود تا نسبت به موارد مشابه در آینده بازدارنده باشد.

به گزارش ماد ، وزارت اطلاعات اخیرا طی بیانیه‌ای اقدامات انجام شده در خصوص شناسایی و دستگیری عوامل مربوط به حوادث مدارس را تبیین  و در همین راستا تاکید کرد که ماده سمی در کار نبوده، اما عوامل دیگر شناسایی شدند.

همچنین وزارت اطلاعات در این بیانیه با تاکید بر اینکه نقش عاملِ‌ هراسِ جمعی در بسیاری از وقایع مورد نظر، انکار ناپذیر است، به نقش دشمن و شایعه‌پراکنی برخی رسانه‌ها اشاره و تاکید کرد که حق پی‌گرد قانونی افراد، گروه‌ها، رسانه‌ها و انسان‌‌رسانه‌های وابسته‌یی که در امتداد خط دشمنان ملّت ایران، اتهاماتی به نظام یا به افراد و جریانات بی‌گناه وارد کردند، محفوظ خواهد بود. ( متن کامل بیانیه وزارت اطلاعات را اینجا بخوانید)

علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه وزارت اطلاعات درباره مسمومیت دانش آموزان گفت: همانطور که در بیانیه وزارت اطلاعات آمده بخش عمده‌ای از خبرهای منتشرشده در فضای مجازی در باره این مسمومیت ها شایعه پراکنی و دروغ پراکنی بوده و صحت نداشته است.

وی افزود: اگر با دروغ پراکنان در موارد قبلی برخورد قاطع صورت می گرفت شاهد این شایعه پراکنی ها و دروغ پراکنی ها درباره مسمومیت دانش آموزان در مدارس و موارد دیگر نداشت نبودیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عدم برخورد با این دروغ پراکنان و شایعه پراکنان باعث می شود تا آن ها احساس کنند که حاشیه امنی برای شان وجود دارد و می توانند به این رفتار خود ادامه دهند.

علیزاده خاطرنشان کرد: دروغ پراکنان در ماجرای بدحالی دانش آموزان در مدارس علاوه بر دروغ پراکنی باعث آسیب زدن به امنیت روانی مردم و دانش‌آموزان شدن و با تشویش اذهان آرامش جامعه را دچار خطش کردند.

وی افزود: اگر برخورد قاطعی با این دروغ پراکندن و شایعه پراکنان صورت گیرد می‌توانیم در ادامه مسیر شاهد بازدارندگی در این حوزه باشیم وگرنه این قبیل افراد حاشیه امنی را برای خود احساس می‌کنند و به این رفتارهای خود ادامه خواهند داد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هدف قرار دادن دانش آموزان آن هم دانش آموز دختر و شروع این اقدام از مدارس قم همگی از یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده برای ایجاد یک جو روانی و ایجاد احساس ناامنی در جامعه حکایت دارد و به هیچ وجه نمی‌توان آن را تصادفی و غیر عمد دانست

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا