آخرین خبرعلم و تکنولوژي
موضوعات داغ

ایران به جمع چهار کشور تولید کننده واکسن تب برفکی دنیا پیوست

ایران به جمع چهار کشور تولید کننده واکسن تب برفکی دنیا پیوست

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: با افتتاح خط تولید واکسن تب برفکی کشورمان در جمع چهار کشور دنیا قرار گرفت که توان تولید این نوع واکسن را دارند.
به گزارش ماد، «سید محمد آقامیری» روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از بزرگترین خط تولید واکسن تب برفکی کشور که در شهرک صنعتی سپهر نظرآباد توسط یک شرکت دانش بنیان برگزار شد، افزود: تولیدکنندگان داخلی دیگر واکسن های دامی را تا ۹۱ درصد نیاز کشور در داخل تولید و روانه بازار می کنند.
وی اظهار کرد: یکی از برنامه های آتی در این وزارتخانه کاهش ابتلا به بیماری ها در دام هاست تا به تبع آن استفاده از واکسن نیز کاهش یابد ضمن اینکه به دنبال صادرات این محصولات نیز هستیم.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان ویرا واکسن شایا نیز گفت: با تلاش ۲ ساله محققان جوان کشورمان در این شرکت موفق به کسب دانش و تولید واکسن تب برفکی شده ایم.
سجاد پزشکی افزود: این سایت تولیدی با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال راه اندازی که از این میزان ۳۰ درصد توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق توسعه فناوری های نوین و بانک صادرات و ۷۰ درصد توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه با تولید واکسن تب برفکی دراین سایت سالانه ۶۰ میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری می شود، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده علاوه بر تامین نیاز داخل ، قابلیت ارز آوری سالانه ۴۰ میلیون دلار برای کشور را خواهیم داشت.
پزشکی افزود: همچنین به منظور اجرای پروژه سایت تولید تب برفکی، ۳۸ شرکت تولید کننده محصولات مرتبط با ساخت اتاق تمیز طی ۲ سال گذشته به صورت غیر مستقیم اشغال زایی به همراه داشته و با بهره برداری کامل این خط تولیدی، اشتغال زایی بالغ بر ۱۲۰ نفر نیروی متخصص فارغ التحصیلان مرتبط با حوزه بیوتکنولوژی ایجاد خواهد شد.
واکسن تب برفکی در دام های سبک و سنگین مورد استفاده می گیرد که نیاز کشور به این واکسن ۶۰ میلیون دوز در سال است که پیش از راه اندازی این سایت ۴۰ میلیون دوز واکسن به کشور وارد می شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا