آخرین خبرخبر ویژه

حجت الاسلام اژه ای: دشمن برای دستیابی به اهدافش به دو مساله چشم دوخته؛ امنیت و اقتصاد

حجت الاسلام اژه ای: دشمن برای دستیابی به اهدافش به دو مساله چشم دوخته؛ امنیت و اقتصاد

رئیس قوه قضاییه گفت: کردستان از آغاز انقلاب تاکنون خدمات زیادی به نظام کرده و فداکاری های زیادی از خود نشان داده است و از انسان های فرهیخته و مواهب الهی و طبیعی زیادی هم برخوردار است.
به گزارش ماد، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز(پنجشنبه) در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: کردستان علاوه بر مواهب الهی و طبیعی، انسان های فرهیخته، ادیب و باهنر زیادی دارد که می تواند زمینه توسعه استان را فراهم کنند.
وی ادامه داد: این استان شاعران و ادیبان برجسته و انسان های بسیار باصفا و با وفا در طول انقلاب یعنی از آغاز انقلاب تا امروز داشته است و حقیقتا خدمات برجسته ای هم برای استان و کشور و دفاع از میهن و مرزها و خنثی کردن توطئه های دشمنان داشته اند.
وی با بیان اینکه امروز مسئله فرهنگ بسیار مهم است، افزود: مسئله امنیت و به ویژه اقتصاد در کشور مهم است و دشمن به این قسمت چشم دوخته تا با ایجاد مشکلات اقتصادی مردم را تحت فشار قرار دهد و به زعم باطلش به اهدافش برسد.
رییس قوه قضاییه یادآور شد: باید تلاش کنیم معیشت مردم را با دید و افق بازتری نگاه کنیم و موانع تولید هر چه زودتر در کردستان برطرف، از ظرفیت های موجود به طور کامل استفاده و واحدهای تولیدی راکد یا نیمه فعال هم احیا شود.
حجت الاسلام اژه ای تاکید کرد این استان دارای معادن بسیار گران سنگ است اما از این ظرفیت بسار کم استفاده می شود که اگر استفاده شود، توسعه قابل توجهی خواهد یافت.
وی بر کمک به استانداری ها و شهرداری ها و دیگر دستگاه ها برای رفع موانع تولید و شرایط سخت اقتصادی تاکید کرد و گفت: مردم ولی نعمت های ما هستند و کار حوزه قضایی سخت است، حقوق کم است و مشکلات اداری هم وجود دارد اما بخاطر این مشکلات نباید از ارزش اصلی کارمان غافل شویم.
وی خواستار حسن رفتار قضات و مجموعه دادگستری با مردم شد و ادامه داد: اگر مشکلات مردم را حل کرده و احقاق حق کنید، بسیار ارزشمند است همچنانکه اگر با فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری، نرخ بیکاری را کم کنید ارزشمند خواهد بود.
رییس قوه قضاییه با بیان اینکه اگر شما قضات به صورت علمی، حرفه ای و اصولی با فساد مقابله کنید ارزشمند است، اضافه کرد: مشکلات و گرفتاری ها نباید دستگاه قضا را از اصل خدمت به مردم غافل کند و روی کار ما تاثیرگذار باشد.
حجت الاسلام محسنی اژه ای، گرانی و مشکلات مسکن را از مهمترین مشکلات مردم دانست و گفت: دستگاه قضایی در این دوره بیشترین تماس و ارتباط را از دو جهت با مجلس شورای اسلامی داشته است و در کنار پیشبرد اهداف کشور و رفع مشکلات حقوقی و اداری قضا، بوده و تا حدود زیادی هم موفق بوده ایم.

وی بر لزوم همکاری و همدلی دستگاه قضایی با دیگر دستگاه ها برای رفع مشکلات تاکید کرد و آن را فوق العاده مهم دانست و افزود: نحوه رفتارمان با مردم بسیار مهم است و از ظرفیت خود مردم برای رفع مشکلات حقوقی و اختلافات استفاده کنید که رفع این مشکلات با صلح و سازش، برکتش از حکم بیشتر است.
رئیس کل دادگستری کردستان هم در این آیین گفت: دادگستری استان، از ۱۴ حوزه قضایی تشکیل شده است و ۲۵۷ همکار قضایی، ۹۸۶ همکار اداری و ۴۸۸ همکار در شورای حل اختلاف دارد.
حجت الاسلام سیدحسین حسینی افزود: اجرای سند تعالی و برنامه های ابلاغی با منویات رهبری و رییس قوه قضاییه با هدف اجرای عدالت و رضایتمندی مردم در دستور کار بوده است.
وی دقت و سرعت را از سیاست های دادگستری در راستای خدمات قضایی به مردم عنوان کرد و گفت: در حدود ۳۰ ماه گذشته ۳۰ هزار پرونده کسر شد و سال گذشته رتبه سوم کشوری را در کاهش موجودی پرونده ها کسب کردیم.
رییس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه متوسط رسیدگی به پرونده های دادرسی کاهش یافته است، ادامه داد: در زمینه پرونده مختومه با حدود ۱۶ هزار پرونده رتبه چهار کشوری را داریم و کاداستر اراضی ملی هم ۱۰۰ درصد تثبیت شد.
حجت‌الاسلام حسینی به حوادث ماه های اخیر در کشور و استان اشاره کرد و یادآور شد: این حوادث با تدبیر شورای تامین و دستگاه قضا با کمترین هزینه و مشکل مدیریت شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا