کرمانشاه

شهردار کرمانشاه خبر داد:
اجرای ۲۷ پروژه در مناطق مختلف شهر/ ثبت کرمانشاه به عنوان شهر خلاق غذا  

شهردار کرمانشاه گفت: ۲۷ پروژه عمرانی در مناطق مختلف شهر در دست اجرا است که زمینه را برای مدیریت ترافیک، بهسازی معابر شهر و توسعه فضای سبز فراهم می‌کند.

نادر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ماد، با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای شهرداری، اظهار کرد: ۱,۲۰۰ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری به کرمانشاه از محل اعتبارات سفر اختصاص یافت که این اعتبار طی سه سال پرداخت می‌شود.

 

وی افزود: سال ۱۴۰۱ توانستیم بخشی از این اعتبار را جذب و به پروژه تزریق کنیم و این طرح مهم پس از ۱۰ سال تعطیلی مجدد فعال و ریل‌گذاری قسمت روگذر قطار شهری آغاز شد، امید است ظرف مدت دو سال، ۵/۵ کیلومتر از پروژه قطار شهری راه‌اندازی شود و در اختیار شهروندان کرمانشاهی قرار گیرد.

 

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: هشت هزار میلیارد تومان طرح‌های سرمایه‌گذاری از جمله تله‌کابین، شهربازی، پروژه گردشگری پارک شرقی و طرح پارک جنگلی سراب قنبر به وسعت ۳۱۶ هکتار شناسایی و در حوزه‌های مختلف ارائه شده است.

 

نوروزی اضافه کرد: تاکنون چندین تفاهم‌نامه به امضا رسیده است و در حال انعقاد قرارداد یک مرکز بزرگ تجاری اداری در منطقه مرکزی کرمانشاه با همکاری اتحادیه تعاونی‌های عمرانی کشور هستیم و با اجرای این طرح‌ها چهره شهر کرمانشاه تغییر پیدا خواهد کرد.

 

کرمانشاه؛ سی‌وهفتمین شهر خلاق غذا

 

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۱ در حوزه فرهنگی اقدامات مناسبی انجام و به مناسبت‌های مختلف مراسم و جشن‌های متعددی برگزار شد.

 

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: این شهر با ۷۰ نوع غذا در یونسکو به عنوان سی‌وهفتمین شهر خلاق غذا ثبت شد، همین موضوع سبب شد تا ارتباطات و تماس‌ها از طرف برخی شهرداران کشورهای دیگر برقرار و درخواست اجرای اقدامات مشترک گردشگری ارائه شود، به تازگی شهرداران فلورانس، دوشنبه، سلیمانیه و شهرداران یکی از شهرهای ترکیه مکاتباتی انجام داده و درخواست همکاری مشترک داشته است.

 

نوروزی تاکید کرد: کرمانشاه با فرهنگ متنوع و اقلیم مناسب یکی از شهرهای جذاب برای گردشگری شهری است و دو اتوبوس ویژه برای گردشگران با تجهیزات لازم تهیه شده است که در ایام نوروز مورد استفاده میهمانان برای بازدید از مناطق تاریخی و زیبای شهر کرمانشاه قرار گرفت.

 

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ میزبان پیرغلامان از کشورهای اسلامی و شیعه بودیم و مراسم باشکوهی برگزار شد، به مناسبت اربعین حسینی نیز شهرداری کرمانشاه با حضور در مرز خسروی توانست خدمات ارزنده‌ای به زوار در امر ایاب و ذهاب ارائه کند و نظافت مرز خسروی را بر عهده داشت.

 

شهردار کرمانشاه گفت: ۲۷ پروژه عمرانی در مناطق مختلف شهر در حال اجرا است که موجب بهسازی معابر شهر معابر و توسعه فضای سبز می‌شود.

ساماندهی قره‌سو در دست اجرا است

 

نوروزی افزود: برنامه مشترک با شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه برای ساماندهی رودخانه قره‌سو در دست اجرا است تا بستر رودخانه در اختیار شهرداری قرار گیرد و پارک ساحلی در مجاورت رودخانه احداث شود.

 

شهردار کرمانشاه اظهار کرد: مجموعه تجاری‌اداری حداقل به وسعت ۱۰۰ هکتار مورد نیاز است، در این زمینه با استانداری کرمانشاه رایزنی شده است تا بتوانیم بخشی از اراضی ذخیره شهری را تغییر کاربری دهیم و مراکز تجاری و اداری جدیدی در شهر احداث کنیم.

 

نوروزی خاطرنشان کرد: کرمانشاه تنها شهری است که دارای دفع بهداشتی پسماند و تبدیل آن به کود کشاورزی است، شهرداری در نظر دارد حمل زباله و تفکیک آن از در منازل اجرا شود که موجب سود مالی و معنوی از محل دفن زباله برای شهر خواهد شد به نحوی که دفع زباله به صورت بهداشتی انجام و پدیده زباله‌گردی مهار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: شهرداری با توجه به وضعیت آبی به دنبال استفاده از گونه‌های گیاهی است که مصرف آب کمتری دارند، در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه رازی و دانشکده کشاورزی این دانشگاه منعقد شد.

 

ایجاد پیست‌های دوچرخه‌سواری در سطح شهر

 

شهردار کرمانشاه افزود: در حوزه زیباسازی و نورپردازی شهر نیز اقداماتی انجام شد که نوروز امسال مشهود بود، همچنین تلاش شد زیباسازی‌ها و المان‌ها به صورت انبوه و دارای مفاهیمی باشد که با فرهنگ کرمانشاه مطابقت داشته باشد.

 

نوروزی تاکید کرد: نوروز امسال و در محل میدان فردوسی تصاویری از شاهنامه فردوسی نصب شود که مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت، همچنین حدود ۹ کیلومتر در محل سراب قنبر پیاده‌راه سازی انجام دادیم و ایجاد پیست‌های دوچرخه‌سواری را در دست اجرا داریم.

 

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: اقدامات فرهنگی شهرداری با همکاری دیگر نهادها به منظور حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، جهاد تبیین، هویت شهری و تاریخچه شهر انجام شده است و این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا