اجتماعیخبر ویژهخبر یک

مخالفت دولت با واگذاری سهام ۳ شرکت بزرگ به جاماندگان سهام عدالت

رئیس سازمان خصوصی سازی: دولت با واگذاری سهام 3 شرکت بزرگ به جاماندگان سهام عدالت مخالف است

ماد- رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان این که برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان ابتدا باید تامین اعتبار سهام ارزنده وجود داشته باشد گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری با تخصیص سهام شرکت های مس، فولاد و پتروشیمی خلیج فارس مخالف کرده است.
حسین قربان زاده در پاسخ به این پرسش که تخصیص سهام عدالت به جاماندگان چه زمانی انجام خواهد شد؟ اظهار کرد: جاماندگان اصطلاحی است که سال گذشته به مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و سایر افراد واجد شرایط تعبیر پیدا کرد. امسال عبارت جاماندگان یک عبارت کلی است که، تشخیص آن قاعدتا مطابق تبصره 3 ماده 34 قانون اجرای سیاست اصل 44 با وزارت اقتصاد و رفاه می باشد.
رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص علت تخصیص نیافتن سهام عدالت به جاماندگان در سال 1401 گفت: مصوبه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در سال 1401 چندین مرتبه رفت و برگشت داشت. ابتدا هیئت تطبیق مجلس این مصوبه را رد کرد و دوباره تایید شد و دوباره به هیئت دولت رفت.
او در ادامه بیان کرد: مسئله اصلی منابعی است که باید در پرتفوی سهام عدالت قرار بگیرد. این منابع کفاف این تعداد افراد واجد شرایط را نمی دهد و آخرین بار هم معاونت حقوقی ریاست جمهوری با تخصیص سهام شرکت های مس، فولاد و پتروشیمی خلیج فارس مخالف کردند. تفسیر معاونت حقوقی ریاست جمهوری هم این بود که، این سهام جزو سهم 20 درصدی دولت است و امکان واگذاری سهام این شرکت ها وجود ندارد. اگر این سهام از سبد سهام عدالت خارج شوند ، عملا دیگر سهام ارزنده ای در سبد سهام عدالت وجود ندارد. ما که نمی توانیم سهام زیان ده در سبد سهام عدالت قرار دهیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا