آخرین خبراقتصادیبین المللخبر ویژه
موضوعات داغ

محرابیان اعلام کرد؛

خدمات فنی و مهندسی صنعت برق ایران راهی عراق می شود

وزیر نیرو در دیدار با وزیر برق عراق، مشارکت کشورهای منطقه برای بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در مقابله با کم آبی را موثر برشمرد و گفت: مبادلات قابل توجهی در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه صنعت برق بین دو کشور صورت گرفته است.
به گزارش ماد، از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو و رییس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری وابسته به یونسکو، روز (جمعه) پس از دیدار با «زیادعلی فاضل» وزیر برق عراق، اظهار کرد: موضوعات مشترکی بین دو کشور ایران و عراق در خصوص آب و برق مطرح است و دو طرف مبادلات فراوانی در این زمینه دارند.
وی افزود: امروز با حضور وزیر برق عراق به این مسائل پرداخته شد، البته در ادامه جلسه‌ای با حضور وزیر منابع آب این کشور نیز با محوریت تبادل نظر در خصوص موضوعات مشترکی چون رودخانه‌های مرزی و غیره برگزار می‌شود.
وزیر نیرو با بیان اینکه از گذشته تبادل برق بین دو کشور ایران و عراق برقرار بوده است، بیان کرد: در همین راستا ظرفیت‌های تبادل برق بین دو کشور افزایش یافته و در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی مبادلات قابل توجهی صورت گرفته است.
محرابیان با بیان اینکه متخصصان صنعت برق ایران و شرکت‌های ایرانی نیروگاه‌هایی را در کشور عراق ساخته‌اند، افزود: در کنار تبادل تجربه در خصوص فرآیند تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها، توسعه شبکه و غیره، در این سفر و دیدار با مقامات مسئول عراقی، مذاکرات خوبی در این زمینه برقرار شد.

بر اساس این گزارش، سومین کنفرانس بین‌المللی آب بغداد با هدف دستیابی به راه‌حل‌های مشترک جهت مقابله با کم آبی در شرایط تغییر اقلیم (شنبه) آغاز به کار می‌کند.
وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری وابسته به یونسکو که به دعوت وزیر منابع آب عراق در این رویداد شرکت کرده در بدو ورود به بغداد، اعلام کرد: ایران آماده است تجارب خود را در زمینه‌های مختلف آب و انرژی با کشورهای همسایه به‌ویژه عراق در چهارچوب همکاری‌های همه جانبه به اشتراک بگذارد.
محرابیان با اشاره به سابقه بیش از نیم قرن در زمینه همکاری‌های دوجانبه از جمله در احداث و بهره‌برداری از منابع آب مشترک، بیان کرد: این رویداد فرصت مناسبی برای حضور موثر در فضای دیپلماسی آب در سطح دو جانبه و چندجانبه با کشورهای منطقه است.
رییس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری یونسکو با بیان اینکه همکاری‌های آبی نقش موثری را در زنجیره تامین امنیت غذایی ایفا می‌کند، گفت: تمامی کشورهای منطقه برای بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به منظور مقابله با کمبود آب و مصرف بهینه در منطقه مشارکت می‌کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا