بین المللخبر یکسیاست کلان

عملکرد ضعیف بایدن، پیشتازی ترامپ

آغاز فعالیت های انتخاباتی آمریکا؛ عملکرد ضعیف بایدن و پیشتازی ترامپ در بین جمهوریخواهان

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که با شروع کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، «جو بایدن» از همین ابتدا عملکرد بسیار ضعیفی داشته و محبوبیت او به پایین‌ترین حد رسیده است.
به گزارش ماد، نتایج نظرسنجی مشترک روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» و شبکه آمریکایی «ای بی سی» نشان می‌دهد که با شروع کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 ایالات متحده، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با کاهش محبوبیت شدیدی و همه‌چنین امتیازات منفی گسترده‌ای مواجه شده است.
نتایج جدیدترین بررسی‌ها حاکی از آن است که شاخص محبوبیت رئیس‌جمهور ایالات متحده با رکورد جدیدی نزول پیدا کرده است و تعداد آمریکایی‌های بیشتری درباره سلامت ذهنی بایدن دچار شک و تردید شده‌اند و حمایت از این رئیس‌جمهور دموکرات در مقابل نامزدهای جمهوری‌خواه در این برهه از زمان در مقایسه با چهارسال پیش، متزلزل‌تر شده است.
طبق بررسی‌های واشنگتن‌پست و ای بی سی، در حالیکه رئیس‌جمهور ایالات متحده کارزار برای انتخاب مجدد بعنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده را آغاز رده است، با چالش‌های چشمگیر و گوناگونی مواجه شده است. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، میزان محبوبیت وی به پایین‌ترین سطح رسیده است.
بر اساس این گزراش، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده که هم‌اکنون نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی آمریکا شده است، در میان جمهوری‌خواهانی که هنوز رسماً نامزدی خود را برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی اعلام نکرده‌اند، پیشتاز است و در مقایسه با «ران دسانتیس» فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا از محبوبیت دو برابری برخوردار است.
بایدن حدود دو هفته پیش با یک کلیپ ویدئویی که بر حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره تأکید کرده بود، نامزدی خود برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا را اعلام کرد و بر تلاش‌های جمهوری‌خواهان به منظور اعمال محدودیت‌های بیشتر بر دسترسی آمریکایی ها به سقط جنین، ممنوع کردن کتاب‌ها و تغییر برنامه درسی تاریخ مدارس متمرکز شد.
طبق این بررسی‌ها، اکثر دموکرات‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند تأکید داشتند که ترجیح می‌دهد که حزب دموکرات نامزدی غیر از بایدن را برمی‌گزید به طوریکه 56 درصد از طرفداران احزاب مستقل که به سمت دموکرات‌ها گرایش داشتند، یک نامزدی غیر از بایدن را ترجیح می‌دادند و 47 درصد از طرفداران حزب دموکرات نیز خواهان یک نامزدی غیر از بایدن بودند.
نظرسنجی فوق در بازه زمانی 28 آوریل تا سوم می 2023 با حاشیه خطای مثبت و منفی 5.5 درصد انجام گرفته است.
این نظرسنجی‌ مشترک همچنین نشان داد که میزان محبوبیت بایدن به 36 درصد کاهش یافته است و این درحالی است که در ماه فوریه سال جاری (دومین ماه میلادی) میزان محبوبیت وی در نظرسنجی‌ها، 42 درصد اعلام شده بود و میزان نارضایتی از عملکرد وی نیز 56 درصد است که 47 درصد از پاسخ‌دهندگان تأکید داشتند که بسیار زیاد از عملکرد بایدن ناراضی هستند.
این بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که میزان محبوبیت بایدن در بین افراد زیر 30 سال در آمریکا 26 درصد است و تنها 42 درصد از بزرگسالان غیرسفیدپوست از او رضایت دارندو 41 درصد از ساکنان شهرهای آمریکا از او راضی هستند و میزان محبوبیت وی در بین آن‌هایی که هیچ وابستگی مذهبی ندارند، 46 درصد است.
نظرسنجی فعلی همچنین نشان می‌دهد که 54 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی بر این باور بودند که ترامپ در مقایسه با بایدن عملکرد بهتری در زمینه مسائل اقتصادی داشته استو 36 درصد عملکرد بایدن در این زمینه را بهتر از ترامپ می‌دانستند.
واشنگتن‌پست و شبکه ای بی سی در بررسی‌های خود، نظر رأی‌دهندگان آمریکایی در خصوص سلامت روان بایدن را مورد ارزیابی قرار دادند و نتایج حاکی از آن بود که 63 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی می‌گفتند که بایدن تیزبینی ذهنی کافی برای انجام کار مؤثر به عنوان رئیس جمهور را دارا نیست و 62 درصد نیز تأکید داشتند که بایدن سلامت جسمی کافی برای این‌که یک رئیس‌جمهور باشد را ندارد.
در بررسی‌های فعلی، شرکت‌کنندگان نظر مثبتی درباره صداقت و قابل اعتماد بودن بایدن و ترامپ نداشتند که البته آمریکایی‌ها به بایدن در مقایسه با ترامپ که بارها مدعی تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 شده بود، اعتماد بیشتری دارند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر، 33 درصد می‌گویند که ترامپ صادق و قابل اعتماد است و 63 درصد نظر مخالف دارند و این در حالی است که 41 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، بایدن را صادق و قابل اعتماد می‌دانستند و 54 درصد نیز نظر مخالفی داشتند.
44 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سؤال که از چه نامزدی در انتخابات 2024 حمایت می‌کنند، تصریح کردند که قطعاً یا احتمالاً به ترامپ رأی می‌دهند و 38 درصد نیز گفتند که قطعا یا احتمالاً‌ به بایدن رأی خواهند داد و 18 درصد باقیمانده نیز هنوز یا تصمیم قطعی نگرفته بودند و یا این‌که گفته بودند که از یک نامزد دیگر حمایت خواهند کرد.
42 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نیز در پاسخ به این سؤال که در صورت مشارکت دسانتیس در رقابت‌های انتخاباتی از او حمایت خواهند کرد، پاسخ دادند که قطعاً یا احتمالاً‌ از او حمایت می‌کنند و 37 درصد تصریح کردند که از بایدن حمایت می‌کنند و 21 درصد نیز هنوز تصمیم قطعی اتخاذ نکرده بودند.
دسانتیس هنوز رسماً نامزدی خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 اعلام نکرده است و احتمال می‌رود در هفته‌های آتی نامزدی خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا اعلام کند و با این‌حال، ترامپ بارها او را مورد حملات لفظی و انتقاد قرار داده است.
در ماههای اخیر نظرسنجی‌های مختلفی انجام شده است که نشان می‌دهد اکثر مردم آمریکا تمایلی برای انتخاب بایدن و ترامپ ندارند و انتخاب آن‌ها بین بد و بدتر محسوب می‌شود.
گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ و بایدن در حال حاضر یکی از دلایل احساس بن‌بست سیاسی در آمریکا قلمداد می‌شوند. به تازگی نتایج یک نظرسنجی منتشر شده که نشان داده است که رأی‌دهندگان آمریکایی تقریباً علاقه‌ای به انتخاب بین بایدن و ترامپ در انتخابات آتی ندارند.
در این نظرسنجی که توسط یاهونیوز/ یوگاو انجام شده ۳۸ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند فکر کردن به رقابت این دو نفر به آنها حس خستگی می‌دهد. ۲۹ درصد دیگر گفته‌اند که احتمال رقابت این دو نفر آنها را دچار ترس می‌کند و ۲۳ درصد دیگر گفته‌اند که این موضوع در آنها حس غم و اندوه ایجاد می‌کند.
ترامپ بارها برای آن‌که خود را نزد مردم آمریکا گزینه برتر جلوه دهد، به تحقیر دیگر نامزدهای انتخاباتی می‌پردازد و به همین دلیل برخی از کارشناسان حوزه سلامت روان، استفاده دونالد ترامپ از چنین القابی برای تحقیر منتقدان خود را در کنار علائم دیگر او مانند رفتارهای تکبرآمیز، میل افراطی به جلب توجه و تحسین دیگران، رفتارهای استثماگرانه و ناتوانی او در همدلی و غیره را جزو ملاک‌های ابتلای او به اختلال شخصیت خودشیفته می‌دانند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا