اجتماعیخبر ویژهخبر یک

برنامه ریزی برای اعزام حجاج1402 آغاز شد

برنامه ریزی برای اعزام حجاج آغاز شد

معاون امورحج و عمره سازمان حج و زیارت برای پیگیری جدول زمان‌بندی و روند اجرایی حج پیش رو عازم عربستان شد؛محموله داروهای مورد نیاز در عربستان برای انتقال تحویل شرکت هواپیمایی ایران شده است و تزریق واکسن مننژیت به زائران هم با اعلام قیمت آن از سوی وزارت بهداشت آغاز خواهد شد.
به گزارش ماد، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد و غلامرضا رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت پس از ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص حج پیش رو، برای پیگیری جدول زمانبندی و روند اجرایی حج ۱۴۰۲ عازم عربستان شد.
رضایی با بیان اینکه مقدمات اجرایی حج پیش رو در داخل از قبیل معاینات زائران، ساختار ستادها، تعیین مدیران مجموعه ها و… طبق جدول زمابندی انجام شده است، افزود: نیروهای اعزامی به عربستان نیز در حال پیگیری مسایل اجرایی در کشور میزبان هستند و دراین سفر مواردی که با وزارت حج و عمره ، شرکت مطوفی حجاج ایران و برخی هتل ها مانده پیگیری و آمادگی آشپزخانه ها برای طبخ غذای زائران کنترل خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پس از استماع نقطه نظرات تعدادی از اعضای جلسه در خصوص روند و وضعیت صدور روادید، اسکان، تغذیه، آمادگی ها درمشاعر و عملیات هوایی انتقال عوامل و حجاج، ابرازامیدواری کرد که حج آینده توام با موفقیت و قبولی برای زائران و خدمتگزاران باشد.
در ادامه این جلسه، علیرضا عنایتی مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه از اقدامات انجام شده درحوزه مناسبات دوجانبه بین ریاض و تهران و بازگشایی سفارتخانه ها و کنسولگری های دو کشور و گفتگوهای صورت گرفته درخصوص عمره گزارش داد و سرپرست حجاج ایرانی هم از مسئولان سازمان حج و زیارت خواست با توجه به مسئولیتی که بعهده دارند ضمن هماهنگی با دیگر دستگاههای ذی ربط در کنار برنامه های حج موضوع عمره را نیز پیگیری کنند تا بعد ازحج با پیش بینی تدابیرلازم و برنامه ریزی مناسب برای این سفرزیارتی آمادگی داشته باشند.
گزارش سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت از سفر اخیر به سوریه و امضای یادداشت تفاهم میان وزارت گردشگری سوریه و سازمان حج و زیارت با هدف تقویت روابط و همکاری ها بین دو کشور در زمینه اعزام زائران از دیگر موضوعات این جلسه بود و اعلام شد این یادداشت تفاهم به تسهیل در فراهم کردن امکانات لازم واعزام کاروان های زیارتی زائران حرم حضرت زینب و حضرت رقیه (سلام الله علیهما) منجر خواهد شد.
در پایان این جلسه سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام کرد که معاینات پزشکی زائران حج ۱۴۰۲ به مراحل پایانی خود نزدیک می شود و ثبت نام بیش از ۸۲۱۵۰ نفرانجام و معاینات ۷۹۳۰۴ نفر تایید شده است. همچنین ۱۱۰۰ نفر درحال بررسی هستند و ۱۳۹ نفر هم به کمیسون پزشکی ارجاع شده اند.
وی گفت: معاینات زائران با همکاری ۴۵۸ پزشک در سراسر کشور انجام شده و معاینات باقیمانده زائران و عوامل نیز در دست اقدام است.
دکترمرعشی افزود: محموله داروهای مورد نیاز درعربستان برای انتقال تحویل شرکت هواپیمایی ایران شده است و تزریق واکسن مننژیت به زائران هم با اعلام قیمت آن از سوی وزارت بهداشت آغاز خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا